projekty

Szkoła Modelowa projektu HUMINE

Od maja br. nasza szkoła uczestniczy w projekcie HUMINE – Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej jako tzw. szkoła modelowa. Przez dwa lata: 2021/2022 i 2022/2023 przeprowadzimy pod okiem ekspertów modernizacyjne zmiany, które dotyczyć będą tak codziennej dydaktyki, jak i organizacji szkoły i jej infrastruktury cyfrowej. Jesteśmy jedną z 22 szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących Małopolski, które realizować będą projekt wspólnie ze Stowarzyszeniem „Miasta w Internecie” https://mwi.pl/

HUMINE https://humine.pl to projekt, który powstał dzięki decyzjom Zarządu Województwa Małopolskiego w ramach tzw. Pakietu Edukacyjnego – Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej. Jest odpowiedzią na potrzeby transformacji cyfrowej związane z pandemią COVID – 19, ale ma też większe ambicje: stworzenia regionalnego modelu modernizacyjnej transformacji szkół i dostosowania ich do wyzwań 3 dekady XXI wieku. W jego trakcie nauczyciele nabywać będą nowe kompetencje metodyczne i cyfrowe oraz realizować mini-projekty z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych m.in.: pracowni robotycznej i Wirtualnej Rzeczywistości. Uczniowie 7 i 8 klas będą mieli okazję współtworzyć atrakcyjne projekty edukacyjne w ramach lekcji przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, a także poznania przedsiębiorstw Przemysłu 4.0 i zdobycia nowych kompetencji miękkich, np. pracy w grupie, rozwiązywania problemów, czy krytycznej analizy treści publikowanych w Internecie. 

Pierwszymi krokami naszej szkoły w projekcie będą: wprowadzenie skutecznego modelu komunikacji pomiędzy wszystkimi uczestnikami projektu poprzez ujednolicenie adresów e-mail w obrębie domeny, zakup cyfrowych urządzeń i pomocy dydaktycznych, na który otrzymamy z Departamentu Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego 90 tysięcy złotych oraz udział grona nauczycielskiego w webinariach szkoleniowych. W pierwszej połowie sierpnia dyrektorzy szkół modelowych uczestniczyć będą w edukampie – szkoleniu poświęconemu przygotowaniom do realizacji projektu. Wkrótce rozpoczniemy także pracę nad „szkolnym planem transformacji”, który przyjmiemy we wrześniu br. Będzie on podstawą naszych działań przez najbliższe dwa lata szkolne. 

Koordynatorami projektu w naszej szkole będą: Anna Schab (dydaktyka i organizacja) oraz Joanna Michoń (cyfrowe zaplecze projektu).

 

Pola zmian w szkole Humine

Działania projektowe w naszej szkole

„Let’s go sporty”

„Let’s go sporty”

Klasa 5c wzięła udział w lekcji języka angielskiego w ramach projektu Humine. Tematem lekcji był sport - "Let's go sporty". Uczniowie utrwalali poznane słownictwo w tym temacie: nazwy sportów, sprzętu sportowego oraz przymiotników opisujących dany sport. Podczas całej...

czytaj dalej
W zdrowym ciele zdrowy duch

W zdrowym ciele zdrowy duch

Realizując trzeci moduł „Aktywność fizyczna”, w ramach projektu HUMINE, uczniowie klasy 3 d uczestniczyli w zajęciach dotyczących zdrowego trybu życia. Na edukacji technicznej zostały przypomniane zasady prawidłowego odżywiania (piramida żywieniowa) a uczniowie...

czytaj dalej
Uczniowie 2B poszukują matematyki w muzyce

Uczniowie 2B poszukują matematyki w muzyce

Uczniowie klasy 2b otrzymali kolejną odznakę projektu matematycznego. Tym razem realizowali moduł Matematyka w muzyce. Głównym celem zajęć było pokazanie matematyki w autentycznym i bliskim dzieciom środowisku, czyli w muzyce. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego,...

czytaj dalej
Jak poprawić swoją kondycję fizyczną?

Jak poprawić swoją kondycję fizyczną?

Na lekcjach informatyki w klasach 6A i 6B, prowadzonych przez panią Elżbietę Ambrozik, uczniowie otrzymali zadanie, polegające na zaplanowaniu dwudniowej wycieczki klasowej, podczas której można poprawić kondycję fizyczną. Miejscami, które według uczniów są...

czytaj dalej
#HUMINE-BądźFIT!-HUMINE#

#HUMINE-BądźFIT!-HUMINE#

Bądź FIT! – zajęcia podsumowujące dotychczasowe działania klasy 4c i 2d w ramach międzyklasowego i międzyprzedmiotowego projektu HUMINE. 5 grudnia uczniowie klasy 2d odbyli spotkanie z panią higienistką, która rozmawiała z dziećmi na temat zasad zdrowego odżywiania....

czytaj dalej
Drukowane w 3D ozdoby świąteczne

Drukowane w 3D ozdoby świąteczne

Uczniowie naszej szkoły podczas lekcji informatyki projektowali ozdoby świąteczne w programie Tinkercad, służącym do projektowania w środowisku 3D. Praca w tym programie rozwija kreatywność uczniów, myślenie przestrzenne, a jej efekty można podziwiać na szkolnej...

czytaj dalej
Robot DOC w kl. IB

Robot DOC w kl. IB

Uczniowie kl. IB biorą udział w Projektach edukacyjnych Uniwersytetu Dzieci w Klasie, a jeden z nich nosi nazwę: Technologie z klasą. Jak porozumiewają się roboty?  W ramach projektu uczniowie zapoznali się z działaniem robota DOC. Dowiedzieli się, co to jest...

czytaj dalej
Matematyka u krawca w klasie 2B

Matematyka u krawca w klasie 2B

W tym roku szkolnym w klasie 2B realizujemy poszczególne moduły projektu MAC „Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki”. Tym razem poznaliśmy zawód krawca, który jest nierozerwalnie związany z matematyką, bowiem podstawą szycia ubrań czy innych elementów...

czytaj dalej
Projekt  „Lekturki spod chmurki” wystartował!

Projekt  „Lekturki spod chmurki” wystartował!

Uczniowie klasy 1 d zrealizowali pierwszy moduł międzynarodowego projektu edukacyjnego wspierającego rozwój czytelnictwa „Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki”. Czwarta edycja zachęca do podróżowania przez czytanie. Naszą przygodę rozpoczęliśmy od poznania chmurki...

czytaj dalej
Projekt czytelniczy w klasie 1c

Projekt czytelniczy w klasie 1c

Uczniowie 1c rozpoczęli realizację międzynarodowego projektu edukacyjnego "CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki". Tegoroczna edycja, która nosi kryptonim "Podróżowanie przez czytanie" jest niezwykłą okazją do pogłębienia wiedzy na temat różnych krajów kuli ziemskiej,...

czytaj dalej
Spotkanie z dietetykiem w kl. I B

Spotkanie z dietetykiem w kl. I B

8 listopada 2022 r. uczniowie kl. I B obchodzili Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania. Celem zajęć było promowanie zdrowego jedzenia i prawidłowych nawyków żywieniowych. Pani dietetyk w oparciu o prezentację multimedialną tłumaczyła uczniom dlaczego należy...

czytaj dalej
Technologia w służbie nauki języków obcych

Technologia w służbie nauki języków obcych

Nowoczesne technologie świetnie sprawdzają się w nauce języków obcych. Nasza szkoła regularnie  wzbogaca swoją bazę dydaktyczną, a uczniowie mogą w ciekawy i nowoczesny sposób zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności. Uczniowie klas 6a,4c,4b, 3a oraz oddziału...

czytaj dalej
Code Week 2022

Code Week 2022

W tym roku uczniowie klas 1-3 włączyli się w obchody Europejskiego Tygodnia Kodowania. Jest to inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród dzieci. Działania podjęte w ramach Code Week były znakomitą okazją do ćwiczenia kreatywnego, logicznego i...

czytaj dalej
Lapbook – sposób na lekturę i nie tylko

Lapbook – sposób na lekturę i nie tylko

Kreatywna praca z lekturą, ucząca organizacji i współpracy, rozwijająca artystycznie i logicznie, pobudzająca ciekawość to zdecydowanie praca z lapbookiem. To atrakcyjna forma nauki, niesamowicie angażująca uczniów w tworzenie niepowtarzalnych, własnych „książek na...

czytaj dalej
#Humine #Past Simple Challenge# lekcjajęzykangielskiego#5a

#Humine #Past Simple Challenge# lekcjajęzykangielskiego#5a

Uczniowie kl. 5a na lekcji języka angielskiego uczestniczyli w wyzwaniu sprawdzającym znajomość czasu przeszłego. Metodą stacji zadaniowych wykonywali przydzielone zadania zdobywając punkty. W trakcie lekcji położono duży nacisk na wykorzystanie techniki gamifikacji,...

czytaj dalej
Artystyczne wieże w IV B i VA

Artystyczne wieże w IV B i VA

Uczniowie klas IVb i Va podczas zajęć rozwijających kreatywność zmierzyli się w ramach projektu Humine z nie lada wyzwaniem – musieli zbudować z dostępnych im przedmiotów wieże, które następnie stanowić miały element wirtualnego świata. Zadanie to (a w szczególności...

czytaj dalej
„WODA – NASZE ŻYCIE”

„WODA – NASZE ŻYCIE”

Pod takim hasłem uczniowie klasy 7d realizowali międzyprzedmiotowy projekt o wodzie. Poszczególne zespoły zadaniowe pracowały pod opieką nauczycieli chemii, geografii, muzyki, plastyki, języka angielskiego i niemieckiego. Były zagadnienia dotyczące budowy cząsteczki...

czytaj dalej
Skip to content