Bądź FIT! – zajęcia podsumowujące dotychczasowe działania klasy 4c i 2d w ramach międzyklasowego i międzyprzedmiotowego projektu HUMINE.

5 grudnia uczniowie klasy 2d odbyli spotkanie z panią higienistką, która rozmawiała z dziećmi na temat zasad zdrowego odżywiania. Podczas lekcji omówiona została piramida żywieniowa ze szczególnym uwzględnieniem jej podstawy – czyli aktywności fizycznej. Jako podsumowanie lekcji uczniowie rozwiązali krzyżówkę dotyczącą aktywności i zdrowia.

14 grudnia wychowawczynie klasy 4c i 2d przeprowadziły zajęcia projektowe metodą team teaching podsumowujące działania klas w ramach wspólnie realizowanego projektu HUMINE. Uczniowie podzielili się spostrzeżeniami na temat dotychczas wykonanych zadań, uczestniczyli w projekcji filmu edukacyjnego z serii „Było sobie życie” pod hasłem „Mięśnie i tkanka tłuszczowa” w naszej szkolnej „sali kinowej”. Następnie w aplikacji Wordwall wykonali quiz „Aktywność fizyczna” podsumowujący wiedzę na temat aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia.

Oczywiście zdobywanie wiedzy w tym zakresie staraliśmy się poprzeć własnymi przykładami i też pochwalić się jak dbamy o naszą sprawność fizyczną. Obydwie klasy przez miesiąc monitorowały swoją aktywność fizyczną i sporządzały własne dzienniczki. Na zakończenie wszyscy otrzymali odznaki “Mistrzów aktywności fizycznej”. Najbardziej aktywną uczennicą klasy 2d została Ania Guzik. Klasa 4 ma możliwość aktywnie spędzać w naszej szkole nie tylko lekcje wf, a także inne lekcje lub przerwy korzystając ze sprzętu ustawionego na przewiązce, z czego bardzo aktywnie korzystaliśmy nawet na lekcjach wychowawczych.

Metodą odwróconej klasy uczniowie klasy 4c przygotowywali zasady jakimi należy się kierować aby być zdrowym i sprawnym. Wykorzystali do tego celu narzędzia aplikacji Google. Każdy uczeń miał zaproponować pięć najistotniejszych dla zdrowia działań.

Kolejnym ważnym działaniem w naszym projekcie było czytanie przez nauczycielki kryminału dietetycznego  pt. „Walenty i spółka”.

Ponieważ staraliśmy się podejść wieloprzedmiotowo do tego tematu w obydwu klasach na języku angielskim uczniowie pracując w parach lub samodzielnie gromadzili informacje na temat znanych sportowców i metodą projektu przygotowali plakaty o swoich ulubionych sportowcach.

Ewa Kowalska

Katarzyna Smutek

Skip to content