projekty
Szkoła Modelowa projektu HUMINEOd maja br. nasza szkoła uczestniczy w projekcie HUMINE – Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej jako tzw. szkoła modelowa. Przez dwa lata: 2021/2022 i 2022/2023 przeprowadzimy pod okiem ekspertów modernizacyjne zmiany, które dotyczyć będą tak codziennej dydaktyki, jak i organizacji szkoły i jej infrastruktury cyfrowej. Jesteśmy jedną z 22 szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących Małopolski, które realizować będą projekt wspólnie ze Stowarzyszeniem „Miasta w Internecie” https://mwi.pl/.
HUMINE https://humine.pl to projekt, który powstał dzięki decyzjom Zarządu Województwa Małopolskiego w ramach tzw. Pakietu Edukacyjnego – Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej. Jest odpowiedzią na potrzeby transformacji cyfrowej związane z pandemią COVID – 19, ale ma też większe ambicje: stworzenia regionalnego modelu modernizacyjnej transformacji szkół i dostosowania ich do wyzwań 3 dekady XXI wieku. W jego trakcie nauczyciele nabywać będą nowe kompetencje metodyczne i cyfrowe oraz realizować mini-projekty z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych m.in.: pracowni robotycznej i Wirtualnej Rzeczywistości. Uczniowie 7 i 8 klas będą mieli okazję współtworzyć atrakcyjne projekty edukacyjne w ramach lekcji przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, a także poznania przedsiębiorstw Przemysłu 4.0 i zdobycia nowych kompetencji miękkich, np. pracy w grupie, rozwiązywania problemów, czy krytycznej analizy treści publikowanych w Internecie.
Pierwszymi krokami naszej szkoły w projekcie będą: wprowadzenie skutecznego modelu komunikacji pomiędzy wszystkimi uczestnikami projektu poprzez ujednolicenie adresów e-mail w obrębie domeny, zakup cyfrowych urządzeń i pomocy dydaktycznych, na który otrzymamy z Departamentu Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego 90 tysięcy złotych oraz udział grona nauczycielskiego w webinariach szkoleniowych. W pierwszej połowie sierpnia dyrektorzy szkół modelowych uczestniczyć będą w edukampie – szkoleniu poświęconemu przygotowaniom do realizacji projektu. Wkrótce rozpoczniemy także pracę nad „szkolnym planem transformacji”, który przyjmiemy we wrześniu br. Będzie on podstawą naszych działań przez najbliższe dwa lata szkolne.
Koordynatorami projektu w naszej szkole będą: Anna Schab (dydaktyka i organizacja) oraz Joanna Michoń (cyfrowe zaplecze projektu).
Działania projektowe w naszej szkole
Lekturki spod chmurki w 3B – „Mania, dziewczyna inna niż wszystkie”
W trakcie analizy lektury "Mania, dziewczyna inna niż wszystkie", uczniowie klasy 3b zaangażowali się w kreatywną pracę, tworząc lapbooki oraz programując w Scratchu. Jednym z interesujących projektów było stworzenie rozmowy między bohaterami,...
#HUMINE Branżowe Symulacje Biznesowe – Zarządzanie firmą
Na lekcjach informatyki uczniowie klas 6, 7 i 8 korzystali z narzędzia przeznaczonego do nauki biznesu i zarządzania REVAS. W ramach symulacji podejmowali realne decyzje biznesowe, zarządzając wirtualnym przedsiębiorstwem – w klasach 6 sklepikiem szkolnym, natomiast w...
Poznajemy stolice świata z ozobotami
24 października klasa 3b uczestniczyła w warsztatach prowadzonych przez pana Łukasza Jachyma w Bibliotece Pedagogicznej w Tarnowie. Większość uczniów pierwszy raz programowała za pomocą ozobotów korzystając ze specjalnie przygotowanych plansz edukacyjnych. Po...
Europejski Tydzień Kodowania
EU Code Week trwający od 7 do 22 października 2023 roku miał na celu propagowanie umiejętności cyfrowych wśród uczestników tego wydarzenia. Do tygodnia kodowania dołączyły klasy 2d i 3b. Drugoklasiści podczas spaceru po Tarnowie odkrywali tajemnice miasta i wyposażeni...
The weather – projekt językowy w klasie 5c i 5b
Uczniowie klasy 5c i 5b zrealizowali na lekcjach języka angielskiego projekt międzyprzedmiotowy dotyczący pogody, klimatu oraz jego zmian. Poruszyliśmy na zajęciach kwestie klimatyczne tak ważne w dzisiejszym świecie. Wzbogaciliśmy nasze słownictwo z zakresu ...
Europejski Dzień Języków
Europejski Dzień Języków obchodzony jest 26 września każdego roku od 2001 r. z inicjatywy Rady Europy. Jego celem jest zachęcenie Europejczyków do nauki języków obcych oraz propagowanie zalet różnorodności językowej. Tego dnia uczniowie klasy 3b oraz 1c i 2c na...
1b i 2b w Pracowni Aktywnego Korzystania z Technologii
Uczniowie klas 1b i 2b uczestniczyli w warsztatach organizowanych przez Pracownię Aktywnego Korzystania z Technologii (PAKT). Poznali polskich i zagranicznych wynalazców m.in.: Jana Szczepanika, Billa Gatesa oraz Steva Jobs’a. Dzieci brały udział w ćwiczeniach...
Projektujemy zrównoważone miasto – warsztaty klasy 2B
Nowoczesna pracownia PAKT tym razem gościła na zajęciach uczniów klasy 2B. Tematem przewodnim były warsztaty z robotyki i programowania wykorzystujące aplikację LEGO Spike Essential. Zwierzęcy alarm, Obrotowy diabelski młyn, Plac zabaw przyszłości czy autorskie...
Pojazd przyszłości #HUMINE
Potrzeba szybkiego przemieszczania się w terenie jest elementem codziennego życia, dlatego też przybywa pojazdów. A jak będzie wyglądał transport ludzi w przyszłości? Z odpowiedzią na to pytanie zmierzyli się na informatyce uczniowie klas 5B 1 gr. i 5C 1 gr. u p....
Warsztaty w PAKT
Kolejna grupa uczniów naszej szkoły miała przyjemność uczestniczyć w fantastycznych zajęciach w nowoczesnej pracowni PAKT. Tym razem uczniowie klas 4c i 5d pracowali, programowali, bawili się i odkrywali tajniki nowoczesnych technologii na zajęciach warsztatowych z...
Finał projektu „Lekturki spod chmurki”
Klasa 1c zakończyła działania w ramach projektu czytelniczego „Lekturki spod chmurki”. Tym razem uczniowie przenieśli się na Antarktydę, aby wraz z Elegancikiem i jego kompanami przyjrzeć się stacji badawczej profesora Dobrowolskiego.
Dzień Ziemi, czyli tajemnicza misja klasy 2B
Uczniowie klasy 2B rozpoczęli czwartkowy poranek zajęciami kreatywnymi, gdzie dowiedzieli się „Jak dbać o naszą planetę?” i wykonali plakat z okazji Dnia Ziemi. Na kolejnych lekcjach kontynuowaliśmy przygodę w #LaboratoriaPrzyszlosci wykonując w zespołach zadania z...
Walka na argumenty w klasie 7A
Przygotowanie do pisania rozprawki wcale nie musi być nudne! Uczniowie klasy 7A w grupach projektowali z klocków maszyny przyszłości, a na następnej lekcji podawali argumenty przemawiające za tym, że to akurat ich wynalazki najbardziej ułatwią życie przyszłym...
Stacje lekturowe w 7A
Omawianie lektur w klasie 7A jest okazją do wykorzystania umiejętności cyfrowych, a przede wszystkim do dobrej zabawy. Uczniowie rozwiązywali ćwiczenia interaktywne, korzystali ze słowników, pracowali z kartami Dixit, wykonywali zdjęcia zainspirowane lekturami – a...
Wielkanocne kodowanie w klasie 3 d
W przedświątecznych dniach uczniowie klasy 3D doskonalili swoje umiejętności kodowania w ramach projektu #HUMINE. Wykorzystywali do tego kody QR oraz tablety, pomagali robotowi Photon @LabotatoriaPrzyszłości odnaleźć na macie jak najwięcej pisanek. Kolejnym zadaniem...
#HUMINE Miasto przyszłości
Jak mogłyby wyglądać nasze miasta w przyszłości? Jak powinny wyglądać? Takie pytania p. Elżbieta Ambrozik postawiła na informatyce uczniom klas 6A 1gr. i 6B 1gr. Uczniowie pracowali indywidualnie i w grupach 2 – osobowych. Wielu uczniów naszą przyszłość widzi w...
Wizje przyszłości
Klasa 3 d rozpoczęła realizację IV modułu projektu HUMINE „Wizje przyszłości”. Jako wzór wizjonerki przyszłości uczniowie poznali Marię Skłodowską – Curie, jej życie oraz działalność badawczą. Mamy nadzieję, że dzięki realizacji tego projektu ktoś z uczniów klasy 3d...
Eksperymenty i doświadczenia w klasie I B
Głównym założeniem zajęć w kl. I B było rozwijanie pasji badawczej uczniów poprzez ciekawe eksperymenty przez nich wykonywane. Zajęcia tego typu zachęcają dzieci do poznawania otaczającego świata oraz uczą prowadzenia obserwacji, zadawania pytań i wyciągania wniosków...
„Lekturki spod chmurki” w klasie 1c
Uczniowie klasy 1c zrealizowali II moduł projektu edukacyjnego CZYTAM Z KLASĄ „Lekturki spod chmurki”. Tym razem wybrali się w podróż po Europie, a ich przewodnikiem został doktor John Dolittle. Okazało się, że czytanie to świetny sposób nie tylko na rozwijanie...
Gra o tematyce sportowej
Podczas informatyki, prowadzonej przez panią Elżbietę Ambrozik, uczniowie klas 6A i 6B dyskutowali, w jaki sposób można aktywnie spędzić wolny czas. Swoje przemyślenia przedstawili w postaci gry w środowisku Scratch. Gry, przeznaczone dla dwóch graczy, związane były z...
„LEGO – budujemy wyobraźnię”
28 stycznia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Klocków Lego. Z tej okazji uczniowie klas 1a, 1c, 2d i 3c realizowali międzyprzedmiotowy projekt „LEGO – budujemy wyobraźnię”. W ramach projektu dzieci poznały historię powstania najsłynniejszych klocków świata,...