projekty
Szkoła Promująca BezpieczeństwoPodsumowanie konkursów organizowanych w ramach DBI 2021
Dnia 18.02.2021 o godz.12.30 odbyło się uroczyste podsumowanie konkursów organizowanych w ramach Dnia Bezpiecznego Internetu 2021 z udziałem dzielnicowego KMP p. Dawida Biel. Wyniki międzyszkolnego konkursu plastycznego -"Zagrożenia i bezpieczeństwo w Internecie" dla...
#POKONAJ HEJT#
W naszej szkole w ramach ogólnopolskiej kampanii Dzień Bezpiecznego Internetu 2021 w miesiącu lutym 2021, będziemy prowadzić działania z zakresu bezpieczeństwa w Internecie: Na godzinach wychowawczych z uczniami kl.5-8 zostanie przeprowadzona ankieta pt.:...
Dzień Bezpiecznego Internetu 2020
21.02.2020 odbył się w naszej szkole V Międzyszkolny Turniej Internautów. Zdjęcia z turnieju Uczniowie kl.6 rywalizowali ze sobą rozwiązując quizy wiedzy, szarady, wirówki wyrazowe oraz opracowując komiks etykiety. Najlepsza okazała się drużyna z SP5, II...
Akademia Bezpiecznego Puchatka w świetlicy
XI edycja Akademii Bezpiecznego Puchatka to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów klas I szkół podstawowych, obejmujący tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w czterech sferach: na drodze, w domu, w szkole oraz w Internecie. W świetlicy uczniowie...
CYBERPRZEMOC – poradnik dla rodziców
W obecnych czasach dzieci funkcjonują online już na bardzo wczesnym etapie swojego życia. Z tego powodu są nazywane internetowym pokoleniem. Nieograniczony dostęp do sieci to przede wszystkim wielka szansa, ale też równie duże zagrożenie. Niemal nieustanne przebywanie...
Dzień Bezpiecznego Internetu 2019
4 lutego 2019 r. odbył się IX Szkolny Turniej Internautów dla klas 4 -6 organizowany przez nauczycieli: M. Drabik, E. Ambrozik, K. Smutek, J. Michoń, M. Sobół, we współpracy z Komendą Miejską Policji w osobach asp.szt. A. Seyrlhuber oraz sierż. D. Biel. W ramach Dnia...
Zdjęcia z Gali Certyfikatów Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa
Zintegrowany Plan Działania SP8
Ankiety - wnioski, rekomendacje
PODSUMOWANIE ANKIETY RODZICE 2018, WNIOSKI – ankieta2rodzice 2018
PODSUMOWANIE ANKIETY UCZNIOWIE 2018, WNIOSKI, REKOMENDACJE – ankieta3uczniowie 2018
Zintegrowana Polityka Bezpieczeństwa
W roku szkolnym 2017/2018 Szkoła Podstawowa nr 8 im. K.K. Baczyńskiego w Tarnowie ubiega się o certyfikat Projektu „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo”. Podejmowane są kolejne działania zgodne z zasadami wyznaczonymi przez projekt Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa organizowany przez Wydział Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
Obejmuje on następujące zadania:
1)wiedza na temat zagrożeń w naszej szkole:
określamy i badamy problem
2) kto, co ma wpływ na istnienie problemu:
wybieramy partnerów i określamy kto i co może zrobić
3) w jakiem nasileniu, gdzie, kiedy występuje:
konstruujemy Zintegrowany Plan Działania
4) jak wpływa na poczucie bezpieczeństwa:
przystępujemy do wykonania i dbamy o zaangażowanie wszystkich osób!
Partnerzy projektu
-Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
-Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Terapeutyczna
-Straż Pożarna
-Komenda Miejska Policji
-Miejski Ośrodek Pomocy – Społecznej
-Szkoła – Rodzic, Nauczyciel, Uczeń
Konstrukcja projektu:
1)Przeprowadzenie wizji lokalnej miejsc najbardziej zagrożonych w szkole i okolicy (data, miejsce, osoby uczestniczące, wnioski).
2) Spotkanie zespołu partnerów – na spotkaniu zespołu partnerów szkoła prezentuje wyniki ankiet oraz wyznaczone priorytety działań. Przedstawia co wykonano w dziedzinie informacji i rozpropagowania projektu w środowisku lokalnym.
Propagowanie projektu:
lokalne środowisko
gazetka szkolna
strona internetowa
lokalna prasa, lokalne radio/TV
Zintegrowany plan działania:
Partnerzy projektu na bazie zdiagnozowanej problematyki (analiza ankiet, wizja lokalna) opracowują wspólnie „Zintegrowany Plan Działań”, w którym winny być określone zadania do realizacji przypisane konkretnej osobie odpowiedzialnej za działania wraz z wyznaczonymi terminami realizacji.
Złożenie wniosku o przyznanie Certyfikatu.
Ocena stopnia realizacji projektu ZPB na terenie placówki:
- Obszar organizacyjny– czyli struktura personalna (kto jest odpowiedzialny i za jaki obszar w ramach systemu bezpieczeństwa w szkole, w jaki sposób informacja o programie trafia do zainteresowanych).
- Obszar infrastrukturalny– dotyczy bezpiecznej zabudowy w obrębie szkoły, projektowania i dostosowania przestrzeni pod kątem bezpieczeństwa.
- Obszar techniczny– dotyczy zabezpieczenia terenu szkoły poprzez m. in. instalacje monitoringu i inne środki techniczne, które wpływają na poprawę bezpieczeństwa w szkole i jej obrębie.
Na podstawie arkusza oceny Zespół Certyfikujący dokonuje sprawdzenia ilości zdobytych punktów. Maksymalna ilość punktów (60), a minimalna (40) otrzymanych podczas audytu umożliwia nadanie Certyfikatu. W ramach tych w tym Zespół Certyfikujący ma możliwość przyznania dodatkowych punktów (max 2) w przypadku, gdy placówka ubiegająca się o Certyfikat wyróżnia się szczególnymi przedsięwzięciami w obszarze bezpieczeństwa.
Więcej informacji:
https://malopolska.policja.gov.pl/pl/content/zintegrowana-polityka-bezpieczenstwa