projekty

Szkoła Modelowa projektu HUMINE

Od maja br. nasza szkoła uczestniczy w projekcie HUMINE – Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej jako tzw. szkoła modelowa. Przez dwa lata: 2021/2022 i 2022/2023 przeprowadzimy pod okiem ekspertów modernizacyjne zmiany, które dotyczyć będą tak codziennej dydaktyki, jak i organizacji szkoły i jej infrastruktury cyfrowej. Jesteśmy jedną z 22 szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących Małopolski, które realizować będą projekt wspólnie ze Stowarzyszeniem „Miasta w Internecie” https://mwi.pl/

HUMINE https://humine.pl to projekt, który powstał dzięki decyzjom Zarządu Województwa Małopolskiego w ramach tzw. Pakietu Edukacyjnego – Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej. Jest odpowiedzią na potrzeby transformacji cyfrowej związane z pandemią COVID – 19, ale ma też większe ambicje: stworzenia regionalnego modelu modernizacyjnej transformacji szkół i dostosowania ich do wyzwań 3 dekady XXI wieku. W jego trakcie nauczyciele nabywać będą nowe kompetencje metodyczne i cyfrowe oraz realizować mini-projekty z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych m.in.: pracowni robotycznej i Wirtualnej Rzeczywistości. Uczniowie 7 i 8 klas będą mieli okazję współtworzyć atrakcyjne projekty edukacyjne w ramach lekcji przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, a także poznania przedsiębiorstw Przemysłu 4.0 i zdobycia nowych kompetencji miękkich, np. pracy w grupie, rozwiązywania problemów, czy krytycznej analizy treści publikowanych w Internecie. 

Pierwszymi krokami naszej szkoły w projekcie będą: wprowadzenie skutecznego modelu komunikacji pomiędzy wszystkimi uczestnikami projektu poprzez ujednolicenie adresów e-mail w obrębie domeny, zakup cyfrowych urządzeń i pomocy dydaktycznych, na który otrzymamy z Departamentu Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego 90 tysięcy złotych oraz udział grona nauczycielskiego w webinariach szkoleniowych. W pierwszej połowie sierpnia dyrektorzy szkół modelowych uczestniczyć będą w edukampie – szkoleniu poświęconemu przygotowaniom do realizacji projektu. Wkrótce rozpoczniemy także pracę nad „szkolnym planem transformacji”, który przyjmiemy we wrześniu br. Będzie on podstawą naszych działań przez najbliższe dwa lata szkolne. 

Koordynatorami projektu w naszej szkole będą: Anna Schab (dydaktyka i organizacja) oraz Joanna Michoń (cyfrowe zaplecze projektu).

 

Pola zmian w szkole Humine

Działania projektowe w naszej szkole

Szalona zabawa andrzejkowa w klasie 1d

Szalona zabawa andrzejkowa w klasie 1d

Szalona zabawa andrzejkowa w klasie 1d W ostatnim tygodniu listopada zwykle wiele się dzieje … również w szkole Pewnego dnia - zupełnie niespodziewanie, pani Ewa założyła czarodziejski kapelusz, poprosiła dzieci o rozsunięcie stolików i zaprosiła na magiczne zajęcia....

czytaj dalej
Andrzejkowy wieczorek z programowaniem

Andrzejkowy wieczorek z programowaniem

Uczniowie z klasy 4b i 4d uczęszczający na kółka informatyczne w ramach projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego prowadzone przez panią Anetę Jasiak i Edytę Zelek wzięli udział w „Andrzejkowym wieczorku z programowaniem”. W ten magiczny wieczór wszyscy bawili się...

czytaj dalej
Projekt „Emocja poezją cięta”

Projekt „Emocja poezją cięta”

Wspólnie z klasą 8A i 8C realizowaliśmy projekt "Emocja poezją cięta". Przedsięwzięcie to  miało na celu ukazanie okrucieństwa wojny poprzez podróż do koszmarnej rzeczywistości odciśniętej w obozowych murach i na tej podstawie uwolnienie emocji ...

czytaj dalej
Wykorzystanie narzędzi TIK na lekcji j. niemieckiego

Wykorzystanie narzędzi TIK na lekcji j. niemieckiego

W każdej podróży zagranicznej może zajść konieczność skorzystania z pomocy lekarskiej. Uczniowie klasy 8b na lekcji języka niemieckiego poradzili sobie z tym problemem. Tworzyli scenariusze wizyty u lekarza, odpowiadali na pytania dotyczące dolegliwości. Wykorzystując...

czytaj dalej
„Bojowa” lekcja w klasie 5B

„Bojowa” lekcja w klasie 5B

Cykl lekcji poświęconych lekturze Ferenca Molnara „Chłopcy z Placu Broni” uczniowie klasy Vb zakończyli bitwą o plac. Piątoklasiści w drodze losowania podzielili się na dwie grupy: chłopców z Placu Broni i czerwone koszule. Klasa na 45 minut...

czytaj dalej
„Zdrowy, kolorowy tydzień” w klasie II d

„Zdrowy, kolorowy tydzień” w klasie II d

W ramach realizacji jednego z modułów projektu HUMINE, pod hasłem „Zdrowy, kolorowy tydzień”, uczniowie klasy II d podejmowali różnorodne działania dotyczące poznawania zagadnień związanych ze zdrowym odżywianiem. Odbyło się m.in. spotkanie z higienistką szkolną....

czytaj dalej
Drzewo podobieństw i różnic

Drzewo podobieństw i różnic

Uczniowie klasy 7c na ostatniej lekcji zajęć doradztwa zawodowego w bieżącym roku szkolnym (16.11.21) podsumowali tematykę 10- godzinnego cyklu. Pracując w grupach wykonali zadanie "Drzewo podobieństw i różnic", polegające na ustaleniu, jakie cechy charakteru, typy...

czytaj dalej
Polskie dziedzictwo narodowe

Polskie dziedzictwo narodowe

Klasy ósme na lekcji wiedzy o społeczeństwie pracowały nad elementami polskiego dziedzictwa narodowego. Uczniowie  w grupach opracowywali graficznie wybrane zagadnienia, informacje zbierali od rodziców, dziadków, wyszukiwali i analizowali dane w zasobach...

czytaj dalej
Lekcja chemii z wykorzystaniem narzędzi TIK

Lekcja chemii z wykorzystaniem narzędzi TIK

Uczniowie klasy VIIc  poznawali składniki powietrza. Podczas kolejnej lekcji otrzymywali wodór w reakcji cynku z kwasem solnym i badali jego właściwości – gęstość, palność i rozpuszczalność w wodzie. Następnie dzięki materiałom cyfrowym obserwowali przebieg...

czytaj dalej
Zdrowie na talerzu

Zdrowie na talerzu

W ramach realizacji jednego z modułów projektu HUMINE: „Nawyki żywieniowe teraz i w przyszłości” uczniowie z klasy 1b oraz grupa uczniów ze świetlicy  pod kierunkiem p. Edyty Zelek i p. Justyny Trawińskiej, uczestniczyli w zajęciach pod hasłem „Zdrowie na...

czytaj dalej
„Na zdrowie”

„Na zdrowie”

Uczniowie klasy 3d i 1a podczas zajęć w świetlicy uczestniczą w projekcie edukacyjnym "Na zdrowie", którego celem jest kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych. Podczas zajęć uczniowie tworzą piramidę zdrowego odżywiania. Pierwsze z zajęć dotyczyły wody. Dzieci...

czytaj dalej
Kolorowy tydzień w klasie 1d

Kolorowy tydzień w klasie 1d

W ramach projektu „Kolorowy tydzień” uczniowie klasy 1d wraz z wychowawczynią Ewą Kowalską realizowali następujące działania:  Dzień Pomarańczowy – Udział w spotkaniu z panią higienistką, wysłuchanie prelekcji na temat „Wartości odżywcze owoców i warzyw”. Próba...

czytaj dalej
Zdrowy, kolorowy tydzień

Zdrowy, kolorowy tydzień

Pod takim hasłem uczniowie klas I - III realizowali jeden z modułów projektu HUMINE: „Nawyki żywieniowe teraz i w przyszłości”. Codziennie obowiązywał inny kolor ubrania, zgodnie z kolorem danej grupy owoców i warzyw. W klasach i na szkolnych korytarzach było więc...

czytaj dalej
Klasa 2c i 3c podsumowuje swoją wiedzę o patronie szkoły

Klasa 2c i 3c podsumowuje swoją wiedzę o patronie szkoły

Dobiega końca rok 2021, który został ogłoszony Rokiem Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Przez ten czas uczniowie poznawali biografię i twórczość patrona swojej szkoły. W tym tygodniu dzieci uczęszczające do klasy 2c i 3c podsumowały i uporządkowały zdobytą wiedzę....

czytaj dalej
Program edukacyjny – ŚNIADANIE DAJE MOC w kl. 3b

Program edukacyjny – ŚNIADANIE DAJE MOC w kl. 3b

W piątek,  5.11.2021 r. uczniowie klasy III b uczestniczyli w ogólnopolskim programie Śniadanie Daje Moc. Dzięki zdobytej wiedzy na temat właściwych nawyków żywieniowych, uczniowie potrafią dostrzec korzyści wynikające ze spożywania drugiego...

czytaj dalej
Kim jest Biała Dama?

Kim jest Biała Dama?

"Kim jest Biała Dama?" to jedno z zagadnień realizowanych przez uczniów w świetlicy w ramach projektu "Świetliczaki na tropie...zagadek". Podczas zajęć dzieci oglądnęły prezentację multimedialną dotyczącą najpiękniejszych zamków w Polsce, wysłuchały legendy o Białej...

czytaj dalej
Uczniowie klasy pierwszej poznają czym jest kodowanie

Uczniowie klasy pierwszej poznają czym jest kodowanie

Umiejętność kodowania jest zdolnością tworzenia, odczytywania i stosowania systemu znaczeń. Wykorzystując proste kody graficzne dzieci uczą się analizować i rozwiązywać problemy oraz tworzyć zakodowane informacje pracując na konkretach: macie do kodowania, patyczkach,...

czytaj dalej
Eksperymentujemy i już wiemy!

Eksperymentujemy i już wiemy!

Co to jest MENISK? Ile kilometrów jest do granicy atmosfery ziemskiej? Jak działa ciśnienie atmosferyczne? Na te, i inne pytania uczniowie klas I-III znaleźli odpowiedź podczas spotkania z przedstawicielem Pasażu Odkryć, wykonując prosty eksperyment za pomocą kubeczka...

czytaj dalej
Szkoła gotowa na przyszłość

Szkoła gotowa na przyszłość

Pracujemy nad Szkolnymi Planami Transformacji, zarówno w naszej szkole jak i na Edukampie dla Dyrektorów placówek edukacyjnych, które przystąpiły do projektu. Relacje zamieszczane są na profilu facebokowym naszej szkoły jak i profilu Humine - Małopolskie Laboratorium...

czytaj dalej
Skip to content