projekty
Szkoła Modelowa projektu HUMINEOd maja br. nasza szkoła uczestniczy w projekcie HUMINE – Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej jako tzw. szkoła modelowa. Przez dwa lata: 2021/2022 i 2022/2023 przeprowadzimy pod okiem ekspertów modernizacyjne zmiany, które dotyczyć będą tak codziennej dydaktyki, jak i organizacji szkoły i jej infrastruktury cyfrowej. Jesteśmy jedną z 22 szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących Małopolski, które realizować będą projekt wspólnie ze Stowarzyszeniem „Miasta w Internecie” https://mwi.pl/.
HUMINE https://humine.pl to projekt, który powstał dzięki decyzjom Zarządu Województwa Małopolskiego w ramach tzw. Pakietu Edukacyjnego – Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej. Jest odpowiedzią na potrzeby transformacji cyfrowej związane z pandemią COVID – 19, ale ma też większe ambicje: stworzenia regionalnego modelu modernizacyjnej transformacji szkół i dostosowania ich do wyzwań 3 dekady XXI wieku. W jego trakcie nauczyciele nabywać będą nowe kompetencje metodyczne i cyfrowe oraz realizować mini-projekty z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych m.in.: pracowni robotycznej i Wirtualnej Rzeczywistości. Uczniowie 7 i 8 klas będą mieli okazję współtworzyć atrakcyjne projekty edukacyjne w ramach lekcji przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, a także poznania przedsiębiorstw Przemysłu 4.0 i zdobycia nowych kompetencji miękkich, np. pracy w grupie, rozwiązywania problemów, czy krytycznej analizy treści publikowanych w Internecie.
Pierwszymi krokami naszej szkoły w projekcie będą: wprowadzenie skutecznego modelu komunikacji pomiędzy wszystkimi uczestnikami projektu poprzez ujednolicenie adresów e-mail w obrębie domeny, zakup cyfrowych urządzeń i pomocy dydaktycznych, na który otrzymamy z Departamentu Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego 90 tysięcy złotych oraz udział grona nauczycielskiego w webinariach szkoleniowych. W pierwszej połowie sierpnia dyrektorzy szkół modelowych uczestniczyć będą w edukampie – szkoleniu poświęconemu przygotowaniom do realizacji projektu. Wkrótce rozpoczniemy także pracę nad „szkolnym planem transformacji”, który przyjmiemy we wrześniu br. Będzie on podstawą naszych działań przez najbliższe dwa lata szkolne.
Koordynatorami projektu w naszej szkole będą: Anna Schab (dydaktyka i organizacja) oraz Joanna Michoń (cyfrowe zaplecze projektu).
Działania projektowe w naszej szkole
Szalona zabawa andrzejkowa w klasie 1d
Szalona zabawa andrzejkowa w klasie 1d W ostatnim tygodniu listopada zwykle wiele się dzieje … również w szkole Pewnego dnia - zupełnie niespodziewanie, pani Ewa założyła czarodziejski kapelusz, poprosiła dzieci o rozsunięcie stolików i zaprosiła na magiczne zajęcia....
Andrzejkowy wieczorek z programowaniem
Uczniowie z klasy 4b i 4d uczęszczający na kółka informatyczne w ramach projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego prowadzone przez panią Anetę Jasiak i Edytę Zelek wzięli udział w „Andrzejkowym wieczorku z programowaniem”. W ten magiczny wieczór wszyscy bawili się...
Projekt „Emocja poezją cięta”
Wspólnie z klasą 8A i 8C realizowaliśmy projekt "Emocja poezją cięta". Przedsięwzięcie to miało na celu ukazanie okrucieństwa wojny poprzez podróż do koszmarnej rzeczywistości odciśniętej w obozowych murach i na tej podstawie uwolnienie emocji ...
Wykorzystanie narzędzi TIK na lekcji j. niemieckiego
W każdej podróży zagranicznej może zajść konieczność skorzystania z pomocy lekarskiej. Uczniowie klasy 8b na lekcji języka niemieckiego poradzili sobie z tym problemem. Tworzyli scenariusze wizyty u lekarza, odpowiadali na pytania dotyczące dolegliwości. Wykorzystując...
„Bojowa” lekcja w klasie 5B
Cykl lekcji poświęconych lekturze Ferenca Molnara „Chłopcy z Placu Broni” uczniowie klasy Vb zakończyli bitwą o plac. Piątoklasiści w drodze losowania podzielili się na dwie grupy: chłopców z Placu Broni i czerwone koszule. Klasa na 45 minut...
„Zdrowy, kolorowy tydzień” w klasie II d
W ramach realizacji jednego z modułów projektu HUMINE, pod hasłem „Zdrowy, kolorowy tydzień”, uczniowie klasy II d podejmowali różnorodne działania dotyczące poznawania zagadnień związanych ze zdrowym odżywianiem. Odbyło się m.in. spotkanie z higienistką szkolną....
Drzewo podobieństw i różnic
Uczniowie klasy 7c na ostatniej lekcji zajęć doradztwa zawodowego w bieżącym roku szkolnym (16.11.21) podsumowali tematykę 10- godzinnego cyklu. Pracując w grupach wykonali zadanie "Drzewo podobieństw i różnic", polegające na ustaleniu, jakie cechy charakteru, typy...
Polskie dziedzictwo narodowe
Klasy ósme na lekcji wiedzy o społeczeństwie pracowały nad elementami polskiego dziedzictwa narodowego. Uczniowie w grupach opracowywali graficznie wybrane zagadnienia, informacje zbierali od rodziców, dziadków, wyszukiwali i analizowali dane w zasobach...
Lekcja chemii z wykorzystaniem narzędzi TIK
Uczniowie klasy VIIc poznawali składniki powietrza. Podczas kolejnej lekcji otrzymywali wodór w reakcji cynku z kwasem solnym i badali jego właściwości – gęstość, palność i rozpuszczalność w wodzie. Następnie dzięki materiałom cyfrowym obserwowali przebieg...
Zdrowie na talerzu
W ramach realizacji jednego z modułów projektu HUMINE: „Nawyki żywieniowe teraz i w przyszłości” uczniowie z klasy 1b oraz grupa uczniów ze świetlicy pod kierunkiem p. Edyty Zelek i p. Justyny Trawińskiej, uczestniczyli w zajęciach pod hasłem „Zdrowie na...
„Na zdrowie”
Uczniowie klasy 3d i 1a podczas zajęć w świetlicy uczestniczą w projekcie edukacyjnym "Na zdrowie", którego celem jest kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych. Podczas zajęć uczniowie tworzą piramidę zdrowego odżywiania. Pierwsze z zajęć dotyczyły wody. Dzieci...
Kolorowy tydzień w klasie 1d
W ramach projektu „Kolorowy tydzień” uczniowie klasy 1d wraz z wychowawczynią Ewą Kowalską realizowali następujące działania: Dzień Pomarańczowy – Udział w spotkaniu z panią higienistką, wysłuchanie prelekcji na temat „Wartości odżywcze owoców i warzyw”. Próba...
Zdrowy, kolorowy tydzień
Pod takim hasłem uczniowie klas I - III realizowali jeden z modułów projektu HUMINE: „Nawyki żywieniowe teraz i w przyszłości”. Codziennie obowiązywał inny kolor ubrania, zgodnie z kolorem danej grupy owoców i warzyw. W klasach i na szkolnych korytarzach było więc...
Klasa 2c i 3c podsumowuje swoją wiedzę o patronie szkoły
Dobiega końca rok 2021, który został ogłoszony Rokiem Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Przez ten czas uczniowie poznawali biografię i twórczość patrona swojej szkoły. W tym tygodniu dzieci uczęszczające do klasy 2c i 3c podsumowały i uporządkowały zdobytą wiedzę....
Program edukacyjny – ŚNIADANIE DAJE MOC w kl. 3b
W piątek, 5.11.2021 r. uczniowie klasy III b uczestniczyli w ogólnopolskim programie Śniadanie Daje Moc. Dzięki zdobytej wiedzy na temat właściwych nawyków żywieniowych, uczniowie potrafią dostrzec korzyści wynikające ze spożywania drugiego...
Kim jest Biała Dama?
"Kim jest Biała Dama?" to jedno z zagadnień realizowanych przez uczniów w świetlicy w ramach projektu "Świetliczaki na tropie...zagadek". Podczas zajęć dzieci oglądnęły prezentację multimedialną dotyczącą najpiękniejszych zamków w Polsce, wysłuchały legendy o Białej...
Uczniowie klasy pierwszej poznają czym jest kodowanie
Umiejętność kodowania jest zdolnością tworzenia, odczytywania i stosowania systemu znaczeń. Wykorzystując proste kody graficzne dzieci uczą się analizować i rozwiązywać problemy oraz tworzyć zakodowane informacje pracując na konkretach: macie do kodowania, patyczkach,...
Eksperymentujemy i już wiemy!
Co to jest MENISK? Ile kilometrów jest do granicy atmosfery ziemskiej? Jak działa ciśnienie atmosferyczne? Na te, i inne pytania uczniowie klas I-III znaleźli odpowiedź podczas spotkania z przedstawicielem Pasażu Odkryć, wykonując prosty eksperyment za pomocą kubeczka...
Szkoła gotowa na przyszłość
Pracujemy nad Szkolnymi Planami Transformacji, zarówno w naszej szkole jak i na Edukampie dla Dyrektorów placówek edukacyjnych, które przystąpiły do projektu. Relacje zamieszczane są na profilu facebokowym naszej szkoły jak i profilu Humine - Małopolskie Laboratorium...
Nasza szkoła – szkołą modelową
Netykieta korespondencji online i cyberbezpieczeństwo - infografiki Humine dla nauczycieli Netykieta HUMINE