projekty
Matematyka nas dotyka...Dyktando graficzne – odszyfrowujemy obrazek
Doskonaląc umiejętności kodowania, uczniowie klasy II d ćwiczyli odszyfrowywanie obrazka według podanej instrukcji. Ćwiczenie to, nazywane dyktandem graficznym, miało na celu usprawnianie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, orientacji przestrzennej...
Lekcje wdrażające do tutoringu w klasie 6C i 1D
W ramach trzeciej edycji projektu "Matematyka nas dotyka, czyli o wszechobecności matematyki" klasy VI c pod opieką Pani Walloni i Pani Kiełtyki oraz klasa Id pod opieką Pani Mukawy spotkały się na lekcji wdrażającej do tutoringu. W tym wypadku polegał on na tym, iż...
Działania projektowe w klasie 1B
W dniu 30 listopada 2018r. w ramach realizacji projektu „Matematyka nas dotyka…” uczniowie klas IA i IB uczyli się wykorzystywać język symboliczny za pomocą piktogramów. Dnia 5 grudnia 2018r. na zajęciach z kodowaniem uczniowie klasy IB uczyli się...
Zmagania konkursowe w 7B
14.11.18 r. uczniowie klasy 7B realizując założenia projektu MND rozwijali swoją wyobraźnię przestrzenną i logiczne myślenie rozwiązując na platformie edukacyjnej konkursowej zadania geometryczne. Pracowali w grupach i rozwiązywali 3 dowolnie wybrane zadania,...
Klasa I A rozwiązuje matematyczne zagadki
14 XII 2018 r. uczniowie klasy I A rozwiązywali zadania dotyczące rozwiązywania problemów matematycznych. Jedno z zadań dotyczyło udzielenia odpowiedzi na pytanie: „Które z wydrukowanych figur geometrycznych można podzielić na 2 jednakowe części i jak to zrobić?...
Matematyczne zabawy w I A
Uczniowie klasy I A podczas zajęć 27 listopada 2018 r. pod kierunkiem wychowawcy rozwiązywali różnego rodzaju zadania matematyczne. Pierwsze ćwiczenie polegało na wytyczeniu drogi samochodu na planszy zgodnie z określonymi kierunkami. Kolejne zadanie polegało na...
Poradnik dla rodziców - "Zabawy w algorytmy"
Większość zadań to zadania autorskie, kilka to pobrane ze stron poświęconych propozycjom dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej np. SuperKid, Educarium, Nauczycielskie zacisze, Pinterest itp.
Opracowany poradnik jest propozycją, ale także niech będzie inspiracją do poszukiwań ciekawych zadań matematyczno-logicznych dla uczniów klas I – III.
Proponowane zadania można pobrać i wydrukować.
Zachęcam również do odwiedzenia stron:
http://kodowanienadywanie.blogspot.com/
http://www.zamiastkserowki.edu.pl/
- Ciągi logiczne dla najmłodszych – Educarium –otwórz
- Ciągi obrazkowe dla najmłodszych –otwórz
- Powtórz obrazek –otwórz
- Zakodowane obrazki –otwórz
- Zaszyfruj obrazek –otwórz
- Odszyfruj hasła –otwórz
- Odgadnij współrzędne – Nauczycielskie zacisze – otwórz
- Odszyfruj ukryte zdania –otwórz
- Rozkoduj kolorowe obrazki –otwórz
- Obrazkowe sudoku –otwórz
- Jakie liczby ukryły się pod symbolami –otwórz
- Domino matematyczne mnożenie do 100 _Superkid –otwórz
- Diagramy matematyczne –otwórz
- Wyznacz drogi według wskazówek – otwórz
- Algorytmy na co dzień – otwórz
Gry matematyczne do wykorzystania w szkole i w domu
- PUZZLE – wzór
- PUZZLE – dodawanie do pełnej 20
- PUZZLE – dodawanie ułamków o jednakowych mianownikach
- DOMINO – Sumowaniedo pełnych dziesiątek
- DOMINO – równość ułamków
- DOMINO – zamiana ułamków zwykłych na dziesiętne
- LOTERYJKA – wzór kart
- LOTERYJKA
- MATEMATYCZNA WOJNA – wzór
- MATEMATYCZNA WOJNA – porównywanie ułamków dziesiętnych
- PLANSZE DO GRY W BINGO
- MATEMATYCZNE BINGO – dodawanie w zakresie 100 z przekroczeniem progu dziesiątkowego
- MATEMATYCZNE BINGO – tabliczka mnożenia
- MATEMATYCZNE BINGO – zamiana ułamków zwykłych na dziesiętne – odwrotnie
- MATEMATYCZNEBINGO-obliczenia zegarowe
- MEMORY – cyfry
- ZGADNIJ jaką figurą jestem
- KOSTKI DO GRY – tabliczka mnożenia
„MATEMATYKA NAS DOTYKA, CZYLI RZECZ O WSZECHOBECNOŚCI MATEMATYKI”