projekty

Szkoła Promująca Bezpieczeństwo
Bezpiecznie z „Mrówką”

Bezpiecznie z „Mrówką”

Dnia 17.09.2018 w naszej szkole uczniowie klas pierwszych spotkali się z funkcjonariuszem KMP p. A.Seyrlhuber oraz Mrówką. Podczas spotkania dzieci poznały zasady bezpiecznego poruszania się po mieście w drodze "do" i "ze " szkoły. [ngg src="galleries" ids="22"...

czytaj dalej
Zdjęcia z Gali Certyfikatów Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa
Zintegrowany Plan Działania SP8
ZINTEGROWANY PLAN DZIAŁANIA SP8 – ZPD
Ankiety - wnioski, rekomendacje
PODSUMOWANIE ANKIETY NAUCZYCIELE 2018, WNIOSKI – ankieta1nauczyciele 2018

PODSUMOWANIE ANKIETY RODZICE 2018, WNIOSKI – ankieta2rodzice 2018

PODSUMOWANIE ANKIETY UCZNIOWIE 2018, WNIOSKI, REKOMENDACJE – ankieta3uczniowie 2018

Zintegrowana Polityka Bezpieczeństwa

W roku szkolnym 2017/2018 Szkoła Podstawowa nr 8 im. K.K. Baczyńskiego w Tarnowie ubiega się o certyfikat Projektu „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo”. Podejmowane są kolejne działania zgodne z zasadami wyznaczonymi przez projekt Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa organizowany przez Wydział Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.

Obejmuje on następujące zadania:
1)wiedza na temat zagrożeń w naszej szkole:
określamy i badamy problem
2) kto, co ma wpływ na istnienie problemu:
wybieramy partnerów i określamy kto i co może zrobić
3) w jakiem nasileniu, gdzie, kiedy występuje:
konstruujemy Zintegrowany Plan Działania
4) jak wpływa na poczucie bezpieczeństwa:
przystępujemy do wykonania i dbamy o zaangażowanie wszystkich osób!

Partnerzy projektu
-Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna 
-Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Terapeutyczna 
-Straż Pożarna
-Komenda Miejska Policji 
-Miejski Ośrodek Pomocy – Społecznej
-Szkoła – Rodzic, Nauczyciel, Uczeń

Konstrukcja projektu: 
1)Przeprowadzenie wizji lokalnej miejsc najbardziej zagrożonych w szkole i okolicy (data, miejsce, osoby uczestniczące, wnioski).
2) Spotkanie zespołu partnerów – na spotkaniu zespołu partnerów szkoła prezentuje wyniki ankiet oraz wyznaczone priorytety działań. Przedstawia co wykonano w dziedzinie informacji i rozpropagowania projektu w środowisku lokalnym.

Propagowanie projektu:
lokalne środowisko 
gazetka szkolna 
strona internetowa 
lokalna prasa, lokalne radio/TV

Zintegrowany plan działania:

Partnerzy projektu na bazie zdiagnozowanej problematyki (analiza ankiet, wizja lokalna) opracowują wspólnie „Zintegrowany Plan Działań”, w którym winny być określone zadania do realizacji przypisane konkretnej osobie odpowiedzialnej za działania wraz z wyznaczonymi terminami realizacji.

Złożenie wniosku o przyznanie Certyfikatu.

Ocena stopnia realizacji projektu ZPB na terenie placówki:

  1. Obszar organizacyjny– czyli struktura personalna (kto jest odpowiedzialny i za jaki obszar w ramach systemu bezpieczeństwa w szkole, w jaki sposób informacja o programie trafia do zainteresowanych).
  2. Obszar infrastrukturalny– dotyczy bezpiecznej zabudowy w obrębie szkoły, projektowania i dostosowania przestrzeni pod kątem bezpieczeństwa.
  3. Obszar techniczny– dotyczy zabezpieczenia terenu szkoły poprzez m. in. instalacje monitoringu i inne środki techniczne, które wpływają na poprawę bezpieczeństwa w szkole i jej obrębie.

Na podstawie arkusza oceny Zespół Certyfikujący dokonuje sprawdzenia ilości zdobytych punktów. Maksymalna ilość punktów (60), a minimalna (40) otrzymanych podczas audytu umożliwia nadanie Certyfikatu. W ramach tych w tym Zespół Certyfikujący ma możliwość przyznania dodatkowych punktów (max 2) w przypadku, gdy placówka ubiegająca się o Certyfikat wyróżnia się szczególnymi przedsięwzięciami w obszarze bezpieczeństwa.

Więcej informacji:

https://malopolska.policja.gov.pl/pl/content/zintegrowana-polityka-bezpieczenstwa

Skip to content