projekty
Szkoła Modelowa projektu HUMINEOd maja br. nasza szkoła uczestniczy w projekcie HUMINE – Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej jako tzw. szkoła modelowa. Przez dwa lata: 2021/2022 i 2022/2023 przeprowadzimy pod okiem ekspertów modernizacyjne zmiany, które dotyczyć będą tak codziennej dydaktyki, jak i organizacji szkoły i jej infrastruktury cyfrowej. Jesteśmy jedną z 22 szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących Małopolski, które realizować będą projekt wspólnie ze Stowarzyszeniem „Miasta w Internecie” https://mwi.pl/.
HUMINE https://humine.pl to projekt, który powstał dzięki decyzjom Zarządu Województwa Małopolskiego w ramach tzw. Pakietu Edukacyjnego – Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej. Jest odpowiedzią na potrzeby transformacji cyfrowej związane z pandemią COVID – 19, ale ma też większe ambicje: stworzenia regionalnego modelu modernizacyjnej transformacji szkół i dostosowania ich do wyzwań 3 dekady XXI wieku. W jego trakcie nauczyciele nabywać będą nowe kompetencje metodyczne i cyfrowe oraz realizować mini-projekty z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych m.in.: pracowni robotycznej i Wirtualnej Rzeczywistości. Uczniowie 7 i 8 klas będą mieli okazję współtworzyć atrakcyjne projekty edukacyjne w ramach lekcji przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, a także poznania przedsiębiorstw Przemysłu 4.0 i zdobycia nowych kompetencji miękkich, np. pracy w grupie, rozwiązywania problemów, czy krytycznej analizy treści publikowanych w Internecie.
Pierwszymi krokami naszej szkoły w projekcie będą: wprowadzenie skutecznego modelu komunikacji pomiędzy wszystkimi uczestnikami projektu poprzez ujednolicenie adresów e-mail w obrębie domeny, zakup cyfrowych urządzeń i pomocy dydaktycznych, na który otrzymamy z Departamentu Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego 90 tysięcy złotych oraz udział grona nauczycielskiego w webinariach szkoleniowych. W pierwszej połowie sierpnia dyrektorzy szkół modelowych uczestniczyć będą w edukampie – szkoleniu poświęconemu przygotowaniom do realizacji projektu. Wkrótce rozpoczniemy także pracę nad „szkolnym planem transformacji”, który przyjmiemy we wrześniu br. Będzie on podstawą naszych działań przez najbliższe dwa lata szkolne.
Koordynatorami projektu w naszej szkole będą: Anna Schab (dydaktyka i organizacja) oraz Joanna Michoń (cyfrowe zaplecze projektu).
Działania projektowe w naszej szkole
Projekt geograficzny „Państwa Ameryki w pudełku”
Uczniowie klas ósmych wzięli udział w projekcie geograficznym „Państwa Ameryki w pudełku”. Zadanie polegało na wyszukaniu informacji i różnych ciekawostek a następnie wykonaniu pudełka z przedmiotami kojarzącymi się z wybranym krajem. Było ciekawie, twórczo i wesoło....
Uczymy się zmieniać świat na lepszy!
Pod takim hasłem uczniowie klasy 3d wspólnie z wychowawcą, Agnieszką Bryndal, realizowali projekt, który obejmował zajęcia związane z ekologią i działaniami na rzecz ochrony środowiska, połączone z rozwijaniem dobrych praktyk w codziennych czynnościach....
Na ratunek Ziemi – projekt ekologiczny w klasie 1B
Uczniowie klasy 1B realizowali interdyscyplinarny projekt ekologiczny rozwijając kompetencje STEAM równolegle z właściwymi postawami społecznymi pracując w parach i zespołach zadaniowych. Wykorzystali do tego zasoby interaktywne: prezentacje genially, gry oraz roboty...
Zakończenie projektu czytelniczego „Lekturki spod chmurki” w klasie 3c
Uczniowie klasy 3c zakończyli działania w ramach projektu czytelniczego „Lekturki spod chmurki”. Ostatnią omawianą lekturą była książka Julity Grodek „Mania dziewczyna inna niż wszystkie”. Dzięki niej poznaliśmy historię życia Marii Skłodowskiej-Curie – naszej słynnej...
Czy samochody ogrzewają miasta?
Uczniowie klasy Ic brali udział w projekcie Fundacji Uniwersytet Dzieci – Czy samochody ogrzewają miasta? Oglądali film o wpływie transportu na zmiany klimatyczne. Sprawdzali, jak różne rodzaje powierzchni magazynują ciepło. Wyciągali wnioski na temat nagrzewania się...
Projekt HUMINE „Jak dbać o las”
Projekt realizowany był na lekcjach informatyki, a pracowali nad nim uczniowie klas 6A, 6B i 7B. Podczas dyskusji o projekcie, uczniowie zauważyli, że las kryje różne skarby, których nie wolno niszczyć, ani zrywać chronionych roślin. Niestety las kryje również inne...
Projektowe poniedziałki z uczniami z klas 3c i 4a
W ostatnim czasie chłopcy z klasy 3c oraz 4a uczestniczyli w zajęciach projektowych, które miały za zadanie wprowadzić ich w tajniki wiedzy o naszej planecie - Ziemi. Zakres projektu łączył w sobie wiedzę z kilku przedmiotów takich jak przyroda czy geografia. Podczas...
Zajęcia online z cyklu Scratch Dobry
27 kwietnia Krzysztof Jaworski i Scratch ponownie zawitali do naszej klasy na ed. informatycznej łącząc się interaktywnie i kreatywnie. Motywem przewodnim spotkania był uśmiech i jak zawsze przemycone poprzez zabawę elementy kodowania. Spotkanie było nie tylko...
„Kosmiczne lekcje”
Klasa 2 d zakończyła realizację projektu „Kosmiczne lekcje”, którego celem było poznanie planet Układu Słonecznego. Uczniowie podziwiali gwiazdy online w 3D (stellarium.org/pl/). Szczególnie interesująca była dla nich internetowa gra „Układ Słoneczny” (Online...
Mali Przyjaciele Ziemi z 2b
Dzień Ziemi stał się okazją, aby przybliżyć uczniom klasy 2b zagadnienia proekologiczne. W ramach realizacji projektu ekologicznego Fundacji Uniwersytet Dzieci w Klasie uczniowie uczestniczyli w zajęciach, podczas których dowiadywali się i uczyli, jak chronić...
Lekcja otwarta w 5B
W dniu 30.03.2022 r. gr. I klasy 5b wzięła udział w lekcji otwartej w ramach projektu Humine. Podczas lekcji uczniowie prezentowali swoje projekty multimedialne, które przygotowali wcześniej. Tematem prezentacji były obowiązki domowe "Household chores". Uczniowie...
Młodzi ekolodzy
W dniu 6 kwietnia 2022 r. podczas zajęć w świetlicy szkolnej, grupa pierwszoklasistów uczestniczyła w ramach projektu Humine w zajęciach o tematyce ekologicznej. Dotyczyły one przede wszystkim segregacji odpadów, które w codziennym życiu produkujemy. Podczas...
Międzyprzedmiotowy projekt „Poszukiwanie wiosny z ekologią w tle” w klasie 2c i 3c
Uczniowie klasy 2c i 3c przygotowując się do nadejścia wiosny, wzięli udział w międzyprzedmiotowym projekcie „Poszukiwanie wiosny z ekologią w tle”. Połączyli przyjemne czynności z pożytecznymi, wycieczkę, przygotowanie zdrowych i kolorowych wiosennych kanapek, zabawy...
Robot Tobbie – robotyka w kl. 3B
Uczniowie kl. 3b poznali kolejnego robota w ramach Projektu edukacyjnego - Uniwersytet Dzieci w Klasie. Roboty edukacyjne otwierają dzieciom drzwi do świata nowoczesnych technologii i edukacji. Praca z robotem, to ogromne korzyści dla dziecka, świetna zabawa, która...
Wiosenne spotkanie Scratch Dobry
21 marca w klasie 1B uczniowie powitali wiosnę uczestnicząc w spotkaniu online prowadzonym przez Krzysztofa Jaworskiego ze Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog. Bazując na popularnym duszku Scratcha prowadzący w nietypowy sposób zapoznał uczniów ze zwiastunami wiosny...
SPRING in my country
Uczniowie klasy 2a przystąpili do projektu wiosennego w ramach europejskiej współpracy szkół ETWINNING. Projekt nosi nazwę „Spring in my country” (wiosna w moim kraju) i będzie realizowany II okresie tego roku szkolnego. W ramach tej współpracy będziemy poszukiwać...
Projektowy poniedziałek w klasie I d
W dniu 28.02.22r. uczniowie klasy 1d pod opieką anglisty Pani Katarzyny Smutek oraz wychowawcy Pani Ewy Kowalskiej uczestniczyli w zajęciach międzyprzedmiotowych „Zdrowie na talerzu” będących częścią projektowego dnia podsumowującego działania związane ze zdrowym...
Tajemnice kosmosu
Uczniowie klasy 2d rozpoczęli podróż ku poznawaniu Układu Słonecznego i tajemnic kosmosu. Pierwszą przygodą była realizacja projektu „Lekturki spod chmurki”, w ramach którego omawiana była lektura „Dzieci Pana Astronoma” wprowadzająca uczniów w tajniki wiedzy o...
Zdrowa współpraca międzyklasowa
W dniu 01.03. w ramach projektu Humine rozpoczęliśmy cykl zajęć pod nazwą „Zdrowa współpraca międzyklasowa”, mających na celu integrację na wielu płaszczyznach (międzyprzedmiotowej, międzyklasowej i międzypokoleniowej). Uczniowie klasy 8c i 1D wraz ze świnką Peppą...
Robot Photon – programowanie w 3B
Uczniowie kl. IIIb biorą udział w Projektach edukacyjnych Uniwersytetu Dzieci w Klasie, a jeden z nich nosi nazwę: Technologie z klasą. Jak porozumiewają się roboty? Nauka przez zabawę jest najlepszą i najbardziej przyswajalną jej formą. Nowe technologie są dla...
Mali naukowcy są wśród nas – projektujemy doświadczenia w klasie 2b
W ramach realizacji międzynarodowego projektu „Czytam z klasą lekturki spod chmurki” uczniowie klasy 2b projektowali doświadczenia. Najpierw podzieliliśmy się na kilkuosobowe grupy. Zadaniem każdej z grup było znalezienie w dostępnych źródłach, np. encyklopediach,...