projekty

Szkoła Modelowa projektu HUMINE

Od maja br. nasza szkoła uczestniczy w projekcie HUMINE – Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej jako tzw. szkoła modelowa. Przez dwa lata: 2021/2022 i 2022/2023 przeprowadzimy pod okiem ekspertów modernizacyjne zmiany, które dotyczyć będą tak codziennej dydaktyki, jak i organizacji szkoły i jej infrastruktury cyfrowej. Jesteśmy jedną z 22 szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących Małopolski, które realizować będą projekt wspólnie ze Stowarzyszeniem „Miasta w Internecie” https://mwi.pl/

HUMINE https://humine.pl to projekt, który powstał dzięki decyzjom Zarządu Województwa Małopolskiego w ramach tzw. Pakietu Edukacyjnego – Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej. Jest odpowiedzią na potrzeby transformacji cyfrowej związane z pandemią COVID – 19, ale ma też większe ambicje: stworzenia regionalnego modelu modernizacyjnej transformacji szkół i dostosowania ich do wyzwań 3 dekady XXI wieku. W jego trakcie nauczyciele nabywać będą nowe kompetencje metodyczne i cyfrowe oraz realizować mini-projekty z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych m.in.: pracowni robotycznej i Wirtualnej Rzeczywistości. Uczniowie 7 i 8 klas będą mieli okazję współtworzyć atrakcyjne projekty edukacyjne w ramach lekcji przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, a także poznania przedsiębiorstw Przemysłu 4.0 i zdobycia nowych kompetencji miękkich, np. pracy w grupie, rozwiązywania problemów, czy krytycznej analizy treści publikowanych w Internecie. 

Pierwszymi krokami naszej szkoły w projekcie będą: wprowadzenie skutecznego modelu komunikacji pomiędzy wszystkimi uczestnikami projektu poprzez ujednolicenie adresów e-mail w obrębie domeny, zakup cyfrowych urządzeń i pomocy dydaktycznych, na który otrzymamy z Departamentu Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego 90 tysięcy złotych oraz udział grona nauczycielskiego w webinariach szkoleniowych. W pierwszej połowie sierpnia dyrektorzy szkół modelowych uczestniczyć będą w edukampie – szkoleniu poświęconemu przygotowaniom do realizacji projektu. Wkrótce rozpoczniemy także pracę nad „szkolnym planem transformacji”, który przyjmiemy we wrześniu br. Będzie on podstawą naszych działań przez najbliższe dwa lata szkolne. 

Koordynatorami projektu w naszej szkole będą: Anna Schab (dydaktyka i organizacja) oraz Joanna Michoń (cyfrowe zaplecze projektu).

 

Pola zmian w szkole Humine

Działania projektowe w naszej szkole

#HUMINE Branżowe Symulacje Biznesowe – Zarządzanie firmą 

#HUMINE Branżowe Symulacje Biznesowe – Zarządzanie firmą 

Na lekcjach informatyki uczniowie klas 6, 7 i 8 korzystali z narzędzia przeznaczonego do nauki biznesu i zarządzania REVAS. W ramach symulacji podejmowali realne decyzje biznesowe, zarządzając wirtualnym przedsiębiorstwem – w klasach 6 sklepikiem szkolnym, natomiast w...

czytaj dalej
Poznajemy stolice świata z ozobotami

Poznajemy stolice świata z ozobotami

24 października klasa 3b uczestniczyła w warsztatach prowadzonych przez pana Łukasza Jachyma w Bibliotece Pedagogicznej w Tarnowie. Większość uczniów pierwszy raz programowała za pomocą ozobotów korzystając ze specjalnie przygotowanych plansz edukacyjnych. Po...

czytaj dalej
Europejski Tydzień Kodowania

Europejski Tydzień Kodowania

EU Code Week trwający od 7 do 22 października 2023 roku miał na celu propagowanie umiejętności cyfrowych wśród uczestników tego wydarzenia. Do tygodnia kodowania dołączyły klasy 2d i 3b. Drugoklasiści podczas spaceru po Tarnowie odkrywali tajemnice miasta i wyposażeni...

czytaj dalej
The weather – projekt językowy w klasie 5c i 5b

The weather – projekt językowy w klasie 5c i 5b

Uczniowie klasy 5c i 5b zrealizowali na lekcjach języka angielskiego projekt międzyprzedmiotowy dotyczący pogody, klimatu oraz jego zmian. Poruszyliśmy na zajęciach kwestie klimatyczne tak ważne w dzisiejszym świecie. Wzbogaciliśmy nasze słownictwo z zakresu ...

czytaj dalej
Europejski Dzień Języków

Europejski Dzień Języków

Europejski Dzień Języków obchodzony jest 26 września każdego roku od 2001 r. z inicjatywy Rady Europy. Jego celem jest zachęcenie Europejczyków do nauki języków obcych oraz propagowanie zalet różnorodności językowej. Tego dnia uczniowie klasy 3b oraz 1c i 2c na...

czytaj dalej
1b i 2b w  Pracowni Aktywnego Korzystania z Technologii

1b i 2b w  Pracowni Aktywnego Korzystania z Technologii

Uczniowie klas 1b i 2b uczestniczyli w warsztatach organizowanych przez Pracownię Aktywnego Korzystania z Technologii (PAKT). Poznali polskich i zagranicznych wynalazców m.in.: Jana Szczepanika, Billa Gatesa oraz Steva Jobs’a. Dzieci brały udział w ćwiczeniach...

czytaj dalej
Projektujemy zrównoważone miasto – warsztaty klasy 2B

Projektujemy zrównoważone miasto – warsztaty klasy 2B

Nowoczesna pracownia PAKT tym razem gościła na zajęciach uczniów klasy 2B. Tematem przewodnim były warsztaty z robotyki i programowania wykorzystujące aplikację LEGO Spike Essential. Zwierzęcy alarm, Obrotowy diabelski młyn, Plac zabaw przyszłości czy autorskie...

czytaj dalej
Pojazd przyszłości #HUMINE

Pojazd przyszłości #HUMINE

Potrzeba szybkiego przemieszczania się w terenie jest elementem codziennego życia, dlatego też przybywa pojazdów. A jak będzie wyglądał transport ludzi w przyszłości? Z odpowiedzią na to pytanie zmierzyli się na informatyce uczniowie klas 5B 1 gr. i 5C 1 gr. u p....

czytaj dalej
Warsztaty w PAKT

Warsztaty w PAKT

Kolejna grupa uczniów naszej szkoły miała przyjemność uczestniczyć w fantastycznych zajęciach w nowoczesnej pracowni PAKT. Tym razem uczniowie klas 4c i 5d pracowali, programowali, bawili się i odkrywali tajniki nowoczesnych technologii na zajęciach warsztatowych z...

czytaj dalej
Finał projektu „Lekturki spod chmurki”

Finał projektu „Lekturki spod chmurki”

Klasa 1c zakończyła działania w ramach projektu czytelniczego „Lekturki spod chmurki”. Tym razem uczniowie przenieśli się na Antarktydę, aby wraz z Elegancikiem i jego kompanami przyjrzeć się stacji badawczej profesora Dobrowolskiego.

czytaj dalej
Dzień Ziemi, czyli tajemnicza misja klasy 2B

Dzień Ziemi, czyli tajemnicza misja klasy 2B

Uczniowie klasy 2B rozpoczęli czwartkowy poranek zajęciami kreatywnymi, gdzie dowiedzieli się „Jak dbać o naszą planetę?” i wykonali plakat z okazji Dnia Ziemi. Na kolejnych lekcjach kontynuowaliśmy przygodę w #LaboratoriaPrzyszlosci wykonując w zespołach zadania z...

czytaj dalej
Walka na argumenty w klasie 7A

Walka na argumenty w klasie 7A

 Przygotowanie do pisania rozprawki wcale nie musi być nudne! Uczniowie klasy 7A w grupach projektowali z klocków maszyny przyszłości, a na następnej lekcji podawali argumenty przemawiające za tym, że to akurat ich wynalazki najbardziej ułatwią życie przyszłym...

czytaj dalej
Stacje lekturowe w 7A

Stacje lekturowe w 7A

Omawianie lektur w klasie 7A jest okazją do wykorzystania umiejętności cyfrowych, a przede wszystkim do dobrej zabawy. Uczniowie rozwiązywali ćwiczenia interaktywne, korzystali ze słowników, pracowali z kartami Dixit, wykonywali zdjęcia zainspirowane lekturami – a...

czytaj dalej
Wielkanocne kodowanie w klasie 3 d

Wielkanocne kodowanie w klasie 3 d

W przedświątecznych dniach uczniowie klasy 3D doskonalili swoje umiejętności kodowania w ramach projektu #HUMINE. Wykorzystywali do tego kody QR oraz tablety, pomagali robotowi Photon @LabotatoriaPrzyszłości odnaleźć na macie jak najwięcej pisanek. Kolejnym zadaniem...

czytaj dalej
#HUMINE Miasto przyszłości

#HUMINE Miasto przyszłości

Jak mogłyby wyglądać nasze miasta w przyszłości? Jak powinny wyglądać? Takie pytania p. Elżbieta Ambrozik postawiła na informatyce uczniom klas 6A 1gr. i 6B 1gr. Uczniowie pracowali indywidualnie i w grupach 2 – osobowych. Wielu uczniów naszą przyszłość widzi w...

czytaj dalej

Wizje przyszłości

Klasa 3 d rozpoczęła realizację IV modułu projektu HUMINE „Wizje przyszłości”. Jako wzór wizjonerki przyszłości uczniowie poznali Marię Skłodowską – Curie, jej życie oraz działalność badawczą. Mamy nadzieję, że dzięki realizacji tego projektu ktoś z uczniów klasy 3d...

czytaj dalej
Eksperymenty i doświadczenia w klasie I B

Eksperymenty i doświadczenia w klasie I B

Głównym założeniem zajęć w kl. I B było rozwijanie pasji badawczej uczniów poprzez ciekawe eksperymenty przez nich wykonywane. Zajęcia tego typu zachęcają dzieci do poznawania otaczającego świata oraz uczą prowadzenia obserwacji, zadawania pytań i wyciągania wniosków...

czytaj dalej
„Lekturki spod chmurki” w klasie 1c

„Lekturki spod chmurki” w klasie 1c

Uczniowie klasy 1c zrealizowali II moduł projektu edukacyjnego CZYTAM Z KLASĄ „Lekturki spod chmurki”. Tym razem wybrali się w podróż po Europie, a ich przewodnikiem został doktor John Dolittle. Okazało się, że czytanie to świetny sposób nie tylko na rozwijanie...

czytaj dalej
Gra o tematyce sportowej

Gra o tematyce sportowej

Podczas informatyki, prowadzonej przez panią Elżbietę Ambrozik, uczniowie klas 6A i 6B dyskutowali, w jaki sposób można aktywnie spędzić wolny czas. Swoje przemyślenia przedstawili w postaci gry w środowisku Scratch. Gry, przeznaczone dla dwóch graczy, związane były z...

czytaj dalej
„LEGO – budujemy wyobraźnię”

„LEGO – budujemy wyobraźnię”

28 stycznia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Klocków Lego. Z tej okazji uczniowie klas 1a, 1c, 2d i 3c realizowali międzyprzedmiotowy projekt „LEGO – budujemy wyobraźnię”. W ramach projektu dzieci poznały historię powstania najsłynniejszych klocków świata,...

czytaj dalej
Skip to content