Procedura postępowania nauczyciela z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze
- Nauczyciel – wychowawca ma obowiązek przeprowadzenia diagnozy sytuacji szkolnej i rodzinnej uczniów na początku roku szkolnego.
- Nauczyciel – wychowawca podejmuje działania wychowawcze zmierzające do eliminacji trudności i rozwiązania problemów szkolnych ucznia.
- Nauczyciel – wychowawca informuje rodzica/opiekuna prawnego o istniejących trudnościach i zapoznaje go ze swoim planem działań, jednocześnie zobowiązuje go do rzetelnej współpracy.
- W przypadku utrzymujących się trudności wychowawczych z uczniem, nauczyciel – wychowawca inicjuje spotkanie z członkami Zespołu wychowawczego, celem uzyskania pomocy i wsparcia w przezwyciężeniu problemów wychowawczych.
- Nauczyciel – wychowawca informuje rodziców/opiekunów prawnych ucznia o możliwościach uczestniczenia w spotkaniu Zespołu wychowawczego.
- Nauczyciel – wychowawca opracowuje plan naprawczy w celu przezwyciężenia trudności ucznia wraz z pisemnym zobowiązaniem dla rodzica.
- Pedagog we współpracy z wychowawcą klasy przeprowadza diagnozę problemów wychowawczych oraz psychospołecznych ucznia, diagnozuje sytuację rodzinną ucznia.
- Wychowawca proponuje rodzicom/opiekunom prawnym przeprowadzenie diagnozy w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, rzetelnie informując rodzica o znaczeniu opinii w dalszej edukacji ucznia.
- W przypadku braku zgody na badanie w PPP u ucznia zagrażającego bezpieczeństwu innych uczniów, nauczyciel postępuje zgodnie z procedurą dotyczącą postępowania z uczniem agresywnym/przemocowym.