Procedura postępowania w przypadku przywłaszczenia, wyłudzenia lub zniszczenia cudzego mienia
- Uczeń poszkodowany lub świadek zdarzenia informuje o zaistniałej sytuacji nauczyciela, wychowawcę lub pedagoga szkolnego.
- Powiadomiony o zaistniałej sytuacji nauczyciel rozmawia z domniemanymsprawcą
i poszkodowanym, sporządza notatkę, którą potem przekazuje pedagogowi szkolnemu. - Jeżeli to możliwe pedagog szkolny analizuje i zabezpiecza zapis ze szkolnego monitoringu wizyjnego.
- Wychowawca wraz ze sprawcą analizuje szkodliwość społeczną czynu i zastanawia się nad formą zadośćuczynieni Wychowawca dokonuje stosownego wpisu w e-dzienniku.
- Wychowawca powiadamia o zdarzeniu rodziców sprawcy kradzieży lub zniszczenia i wzywa ich do szkoły na rozmowę.
- W przypadku powtarzającego się problemu, wychowawca powiadamia dyrektora szkoły i pedagoga szkolnego. Proponuje się rodzicom skorzystanie z pomocy specjalistów.
- Rodzice pokrywają koszty finansowe zaistniałej szkody.
- W sytuacji, gdy sprawca nie przyznaje się do winy, jego rodzice odmawiają współpracy, dyrektor szkoły, powiadamia Policję oraz kieruje wniosek do Sądu Rodzinnego o wgląd w sytuację rodzinną ucznia.