Procedura postępowania w przypadku przywłaszczenia, wyłudzenia lub zniszczenia cudzego mienia

 

  1. Uczeń poszkodowany lub świadek zdarzenia informuje o zaistniałej sytuacji nauczyciela, wychowawcę lub pedagoga szkolnego.
  2. Powiadomiony o  zaistniałej sytuacji nauczyciel   rozmawia z domniemanymsprawcą
    i  poszkodowanym, sporządza notatkę, którą potem przekazuje pedagogowi szkolnemu.
  3. Jeżeli to możliwe pedagog szkolny analizuje i zabezpiecza zapis ze szkolnego monitoringu wizyjnego.
  4. Wychowawca wraz ze sprawcą analizuje szkodliwość społeczną czynu i zastanawia się nad formą zadośćuczynieni Wychowawca dokonuje stosownego wpisu w e-dzienniku.
  5. Wychowawca powiadamia o zdarzeniu rodziców sprawcy kradzieży lub zniszczenia i wzywa ich do szkoły na rozmowę.
  6. W przypadku powtarzającego się problemu, wychowawca powiadamia dyrektora szkoły i pedagoga szkolnego. Proponuje się rodzicom skorzystanie z pomocy specjalistów.
  7. Rodzice pokrywają koszty finansowe zaistniałej szkody.
  8. W sytuacji, gdy sprawca nie przyznaje się do winy, jego rodzice odmawiają współpracy, dyrektor szkoły, powiadamia Policję oraz kieruje wniosek do Sądu Rodzinnego o wgląd w sytuację rodzinną ucznia.

 

Skip to content