Procedura postępowania nauczyciela z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze

 

  1. Nauczyciel – wychowawca ma obowiązek przeprowadzenia diagnozy sytuacji szkolnej i rodzinnej uczniów na początku roku szkolnego.
  2. Nauczyciel – wychowawca podejmuje działania wychowawcze zmierzające do eliminacji trudności i rozwiązania problemów szkolnych ucznia.
  3. Nauczyciel – wychowawca informuje rodzica/opiekuna prawnego o istniejących trudnościach i zapoznaje go ze swoim planem działań, jednocześnie zobowiązuje go do rzetelnej współpracy.
  4. W przypadku utrzymujących się trudności wychowawczych z uczniem, nauczyciel – wychowawca inicjuje spotkanie z  członkami Zespołu wychowawczego, celem uzyskania pomocy i wsparcia w przezwyciężeniu problemów wychowawczych.
  5. Nauczyciel – wychowawca informuje rodziców/opiekunów prawnych ucznia o możliwościach uczestniczenia w spotkaniu Zespołu wychowawczego.
  6. Nauczyciel – wychowawca opracowuje plan naprawczy w celu przezwyciężenia trudności ucznia wraz z pisemnym zobowiązaniem dla rodzica.
  7. Pedagog we współpracy z wychowawcą klasy przeprowadza diagnozę problemów wychowawczych oraz psychospołecznych ucznia, diagnozuje sytuację rodzinną ucznia.
  8. Wychowawca proponuje rodzicom/opiekunom prawnym przeprowadzenie diagnozy w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, rzetelnie informując rodzica o znaczeniu opinii w dalszej edukacji ucznia.
  9. W przypadku braku zgody na badanie w PPP u ucznia zagrażającego bezpieczeństwu innych uczniów,  nauczyciel postępuje zgodnie z  procedurą dotyczącą postępowania z uczniem agresywnym/przemocowym.
Skip to content