Procedura postępowania wobec ucznia zagrożonego demoralizacją


Dotyczy ucznia, który narusza zasady współżycia społecznego:

  • używa wulgarnych słów,
  • nie stosuje się do poleceń nauczyciela, utrudnia prowadzenie lekcji,
  • wchodzi w konflikt z rówieśnikami, przejawia zachowania przemocowe/agresywne,
  • nie wywiązuje się z obowiązków ucznia,
  • wagaruje,
  • kradnie,
  • spożywa alkohol lub przyjmuje inne substancje psychoaktywne.

 

  1. Nauczyciel/wychowawca przeprowadza z uczniem rozmowę na temat jego zachowania.
  2. Informuje rodziców/opiekunów prawnych pisemnie przez e-dziennik o niewłaściwym zachowaniu dziecka.
  3. W sytuacji, gdy zachowanie ucznia w dalszym ciągu budzi niepokój, wychowawca informuje o tym pedagoga szkolnego i proponuje rodzicom przeprowadzenie diagnozy dziecka w poradni psychologiczno – pedagogicznej.
  4. Pedagog szkolny wzywa do  szkoły rodziców ucznia/prawnych opiekunów i  informuje ich o problemach wynikających z zachowania ucznia, diagnozuje sytuację szkolną i rodzinną ucznia.
  5. W obecności ucznia i  rodziców/opiekunów prawnych pedagog szkolny przeprowadza rozmowę wychowawczą, zobowiązując ucznia do  poprawnego zachowania, a  rodziców do  szczególnego nadzoru nad dzieckiem.
  6. Wychowawca lub pedagog zawiera kontrakt wychowawczy z uczniem i jego rodzicami.
  7. W przypadku ponownego łamania przez  ucznia norm społecznych zostaje zwołany Zespół wychowawczy lub Zespół interdyscyplinarny, na  którym  uczeń zostaje zdyscyplinowany zgodnie ze szkolnym systemem wzmocnień, rodzice zostają zobowiązani do zmiany metod wychowawczych, celem zmotywowania dziecka do  respektowania norm społecznych oraz  skorzystania z  pomocy specjalistów.
  8. W przypadku braku zainteresowania ze strony rodziców współpracą ze szkołą na  rzecz dziecka, niedotrzymaniem warunków kontraktu lubbrakiem poprawy w zachowaniu ucznia, pedagog szkolny w porozumieniu z dyrektorem szkoły pisemnie powiadamia o zaistniałej sytuacji Sąd Rodzinny lub Policję (specjalistę do spraw nieletnich).
Skip to content