projekty
Matematyka nas dotyka...Podsumowanie 3. edycji projektu „Matematyka nas dotyka, czyli rzecz o wszechobecności matematyki”
Już po raz trzeci uczniowie Szkoły Podstawowej nr 8 w Tarnowie uczestniczyli w realizacji autorskiego projektu matematycznego współfinansowanego przez Fundację mBanku. Partnerami projektu był Urząd Miasta Tarnowa oraz Stowarzyszenie Tarnowskie Forum Edukacyjne...
Matematyka nas dotyka – algorytmy na lekcjach matematyki w klasach 4 – 8
Jak co roku, uczniowie klas 6b, 6c, 7a i 8b, 8d w grudniu przystąpili do Godziny Kodowania. Poszerzali swoją wiedzę na temat pisania kodów do gier Minecraft, Gwiezdne wojny i wielu innych. Ćwiczyli kodowanie wg podanych instrukcji, podsumowaniem każdej gry było...
Dzień z łamigłówkami matematycznymi w kl. III B
Uczniowie kl. III b zmierzyli się z zestawami zadań, rozszyfrowywali wiadomości, rozwiązywali krzyżówki i zagadki matematyczne, rebusy, kryptogramy oraz magiczne kwadraty. Były też zadania manualne, takie jak Radosne Sześciany. Uczniowie z zaangażowaniem pracowali i...
Uczniowie klasy 1C pomagają św. Mikołajowi rozdawać prezenty
6 XII 2018 r. w ramach projektu „Matematyka nas dotyka, czyli rzecz o wszechobecności matematyki”, uczniowie klasy I c pomagali św. Mikołajowi rozdawać prezenty. Dzieci miały za zadanie pokolorować wielkoformatowe puzzle, które następnie...
Koncepcja kodowania w 1C
W ramach III edycji projektu „Matematyka nas dotyka, czyli rzecz o wszechobecności matematyki”, uczniowie klasy Ic pod opieką Pani Kowalskiej korzystali z interaktywnej tablicy oraz strony internetowej www.studio.code.org. Dzięki różnorodnym kursom i...
Uczniowie klasy II d uczą się grać w CodyRoby
W ramach realizacji projektu „Matematyka nas dotyka, czyli rzecz o wszechobecności matematyki”, uczniowie klasy II d uczyli się grać w CodyRoby. Jest to gra, która uczy dzieci programowania, kodowania oraz logicznego myślenia. Uczniowie prowadzą rozgrywki polegające...
Poradnik dla rodziców - "Zabawy w algorytmy"
Większość zadań to zadania autorskie, kilka to pobrane ze stron poświęconych propozycjom dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej np. SuperKid, Educarium, Nauczycielskie zacisze, Pinterest itp.
Opracowany poradnik jest propozycją, ale także niech będzie inspiracją do poszukiwań ciekawych zadań matematyczno-logicznych dla uczniów klas I – III.
Proponowane zadania można pobrać i wydrukować.
Zachęcam również do odwiedzenia stron:
http://kodowanienadywanie.blogspot.com/
http://www.zamiastkserowki.edu.pl/
- Ciągi logiczne dla najmłodszych – Educarium –otwórz
- Ciągi obrazkowe dla najmłodszych –otwórz
- Powtórz obrazek –otwórz
- Zakodowane obrazki –otwórz
- Zaszyfruj obrazek –otwórz
- Odszyfruj hasła –otwórz
- Odgadnij współrzędne – Nauczycielskie zacisze – otwórz
- Odszyfruj ukryte zdania –otwórz
- Rozkoduj kolorowe obrazki –otwórz
- Obrazkowe sudoku –otwórz
- Jakie liczby ukryły się pod symbolami –otwórz
- Domino matematyczne mnożenie do 100 _Superkid –otwórz
- Diagramy matematyczne –otwórz
- Wyznacz drogi według wskazówek – otwórz
- Algorytmy na co dzień – otwórz
Gry matematyczne do wykorzystania w szkole i w domu
- PUZZLE – wzór
- PUZZLE – dodawanie do pełnej 20
- PUZZLE – dodawanie ułamków o jednakowych mianownikach
- DOMINO – Sumowaniedo pełnych dziesiątek
- DOMINO – równość ułamków
- DOMINO – zamiana ułamków zwykłych na dziesiętne
- LOTERYJKA – wzór kart
- LOTERYJKA
- MATEMATYCZNA WOJNA – wzór
- MATEMATYCZNA WOJNA – porównywanie ułamków dziesiętnych
- PLANSZE DO GRY W BINGO
- MATEMATYCZNE BINGO – dodawanie w zakresie 100 z przekroczeniem progu dziesiątkowego
- MATEMATYCZNE BINGO – tabliczka mnożenia
- MATEMATYCZNE BINGO – zamiana ułamków zwykłych na dziesiętne – odwrotnie
- MATEMATYCZNEBINGO-obliczenia zegarowe
- MEMORY – cyfry
- ZGADNIJ jaką figurą jestem
- KOSTKI DO GRY – tabliczka mnożenia
„MATEMATYKA NAS DOTYKA, CZYLI RZECZ O WSZECHOBECNOŚCI MATEMATYKI”