program edukacyjny

Laboratoria Przyszłości

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci

 W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. 

Nasza szkoła w ramach programu otrzymała 194 000 zł. Dzięki tym pieniądzom zostaną utworzone i wzbogacone pracownie: techniczna, robotyki (z elementami VR i druku 3D) i audiowizualna.

Od września 2022 roku systematycznie na naszej stronie internetowej oraz na profilu szkoły na portalu Facebook będą zamieszczane relacje ukazujące, w jaki sposób wykorzystywany jest sprzęt i wyposażenie pozyskanie dzięki programowi Laboratoria Przyszłości. Zachęcamy do odwiedzania naszej strony internetowej i szkolnego Facebooka. Będzie się działo!

W ramach programu Laboratoria Przyszłości nasza szkoła zakupiła m.in.:

  1. Sprzęt i wyposażenie Pracowni Informatycznej oraz druku 3D.
  2. Wyposażenie Pracowni Robotyki i Programowania.

Drukarka 3D wraz z kompatybilnym skanerem, długopisy 3D, gogle VR, klocki do samodzielnej konstrukcji z akcesoriami, roboty edukacyjne wraz z akcesoriami czy zestawy konstrukcyjne z różnych dziedzin z akcesoriami.

Uczniowie na dodatkowych zajęciach organizowanych w ramach realizacji innego projektu – Centrum Mistrzostwa Informatycznego – będą rozwijać swoje umiejętności związane z robotyką czy drukiem 3D. 

Działania szkoły zostaną poszerzone o rozwój kompetencji kluczowych, związanych z wykorzystaniem technologii czy optymalizacją własnej pracy i nauki w oparciu o nowoczesne technologie.

  1. Sprzęt i wyposażenie Pracowni Audio-Video.

Słuchawki studyjne, statyw, mikrofon nagłowny i kierunkowy z akcesoriami, oprogramowanie do edycji, montażu i tworzenia materiałów wideo, a także kamerę cyfrową i aparat cyfrowy, oświetlenie do realizacji nagrań, blenda czy greenscreen – przysłużą się one uczestnikom nowoutworzonej w naszej szkole pracowni audiowizualnej. 

Uczniowie na dodatkowych zajęciach będą rozwijać swoje umiejętności związane z twórczym i kreatywnym wykorzystaniem urządzeń audiowizualnych z naciskiem na ich możliwości informacyjne, techniczne i artystyczne. 

Działania szkoły zostaną poszerzone o rozwój kompetencji technicznych (montaż, obróbka filmów i zdjęć), społecznych (tworzenie dzieł o charakterze informacyjnym i artystycznym) czy informatycznych (publikacja cyfrowa i promocja dzieł).

  1. Pomoce dydaktyczne (zestaw badawczy, zestaw robótek ręcznych, klocki konstrukcyjne).
  1. Meble i wyposażenie szkolne do Pracowni Laboratoria Przyszłości.

 

Zajęcia w ramach programu Laboratoria Przyszłości

Zagrody w Bullerbyn

Zagrody w Bullerbyn

Uczniowie klasy 3 d rozpoczęli realizację międzynarodowego projektu czytelniczego „Lekturki spod chmurki” - "Podróżowanie przez czytanie".  W ramach pierwszego modułu poznawali słynną książkę „Dzieci z Bullerbyn”. Jednym z poleceń było zbudowanie wioski, w której...

czytaj dalej
Korzystamy z dobrodziejstw szkolnych gimbali

Korzystamy z dobrodziejstw szkolnych gimbali

Święta, święta i po świętach✨ A my mamy kilka foto wspomnień z ostatniego kółka przed świętami, na którym korzystamy z dobrodziejstw szkolnych gimbali i aplikacji do obróbki zdjęć. Zapraszamy do galerii. Zajęcia prowadzone z użyciem sprzętu audio-video z...

czytaj dalej
Świąteczne konstrukcje SkriKit

Świąteczne konstrukcje SkriKit

Uczniowie podczas lekcji informatyki stworzyli wspaniały zaprzęg św. Mikołaja z wykorzystaniem klocków SkriKit. Wykazali się przy tym ogromną kreatywnością i pomysłowością oraz wyobraźnią i umiejętnościami konstrukcyjnymi. A. Schab

czytaj dalej
Zajęcia „Buduj i konstruuj” w klasie 3B

Zajęcia „Buduj i konstruuj” w klasie 3B

Podczas realizacji cyklu zajęć „Buduj i konstruuj” uczniowie klasy 3B tworzyli konstrukcje, robotyczne budowle i pojazdy z wykorzystaniem pomocy zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości, samodzielnie wymyślali, projektowali i wykonywali grę planszową na...

czytaj dalej
Drukowane w 3D ozdoby świąteczne

Drukowane w 3D ozdoby świąteczne

Uczniowie naszej szkoły podczas lekcji informatyki projektowali ozdoby świąteczne w programie Tinkercad, służącym do projektowania w środowisku 3D. Praca w tym programie rozwija kreatywność uczniów, myślenie przestrzenne, a jej efekty można podziwiać na szkolnej...

czytaj dalej
Toys- mikołajkowy turniej kreatywności

Toys- mikołajkowy turniej kreatywności

6 grudnia klasa 1a i klasa 1c na lekcji języka angielskiego w ramach podsumowania pracy nad tematem TOYS zagościły w sali Laboratorium Przyszłości. Przeprowadziliśmy zajęcia pod hasłem: „Toys- mikołajkowy turniej kreatywności”. Uczniowie mieli za zadanie stworzyć z...

czytaj dalej
Od pomysłu do zabawki

Od pomysłu do zabawki

Klocki to świetna zabawa, ale czy można z nich zbudować zabawkę? Z tym pytaniem zmierzyli się na technice uczniowie klas 4. W grupach prowadzili dyskusje, rysowali projekty. Każdy projekt musiał być szczegółowo opisany: z których klocków powstanie zabawka, które...

czytaj dalej
Laboratoria Przyszłości

Laboratoria Przyszłości

Uczniowie klasy 6B mogli rozwijać swoje kompetencje społeczne poprzez pracę w zespole, korzystając z klocków konstrukcyjnych (LEGO oraz Pastel Waffles) zakupionych w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości. Taki rodzaj zabawy to nie tylko sposób na rozwijanie...

czytaj dalej
Od włókna do ubrania

Od włókna do ubrania

W ramach Laboratorium Przyszłości, uczniowie klas 5 na technice poznawali materiały włókiennicze. Dzięki wykorzystaniu interaktywnych materiałów edukacyjnych z pakietu „Kompetencje techniczne”, takie jak zdjęcia, ilustracje, dowiedzieli się z czego powstają materiały...

czytaj dalej
Przestrzenne konstrukcje z klocków SkriKit

Przestrzenne konstrukcje z klocków SkriKit

Na lekcji techniki w klasie 5B uczniowie budowali konstrukcje przestrzenne z klocków SkriKit. Ćwiczenie było wykonywane w grupach. Po krótkiej dyskusji można było przystąpić do pracy. Każdy uczeń odpowiadał za jedną część konstrukcji. Po ich zmontowaniu, wszystkie...

czytaj dalej
#cmi #humine #laboratoriaprzyszłości

#cmi #humine #laboratoriaprzyszłości

Podczas zajęć Koła Informatycznego prowadzonego w ramach grantu Centrum Mistrzostwa Informatycznego uczniowie klasy 6c budowali i programowali roboty Lego Spike zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

czytaj dalej
Klocki Mini Waffle

Klocki Mini Waffle

Klocki znajdują zastosowanie na zajęciach służących kształtowaniu wyobraźni przestrzennej i rozwojowi kreatywności u uczniów. Ćwiczenia z wykorzystaniem zestawu Mini Waffle pozwalają uczniom zapoznać się z podstawowymi zasadami tworzenia konstrukcji trójwymiarowych,...

czytaj dalej
Pierwsze kroki w Laboratorium Przyszłości

Pierwsze kroki w Laboratorium Przyszłości

Uczniowie klasy 2d uczestniczyli w zajęciach projektowych z wykorzystaniem klocków konstrukcyjnych SkriKit+.Podczas zajęć uczniowie utrwalali wiadomości na temat płaskich figur geometrycznych, a także zapoznawali się z figurami przestrzennymi. Na zakończenie...

czytaj dalej
Nagrywamy film

Nagrywamy film

Efekty nagranego filmu oglądamy wszyscy z ciekawością i twórcy, i aktorzy, i widzowie. Korzystając ze sprzętu foto z Laboratorium Przyszłości uczymy się pisać mini scenariusze, operować kamerą, gimbalami, ustawiać światło, dobierać scenografie. Gdy film, po czasem...

czytaj dalej
Pierwsze kroki z gimbalem

Pierwsze kroki z gimbalem

Dzień Chłopka był świetną okazją, by wykorzystać szkolny sprzęt do nagrywania, który pozyskała szkoła w ramach Projektu Laboratoria Przyszłości. Dopiero stawiamy pierwsze kroki z gimbalami (uczymy się nowego aparatu, operujemy światłem wykorzystując parasolki...

czytaj dalej
Skip to content