projekty

Szkoła Modelowa projektu HUMINE

Od maja br. nasza szkoła uczestniczy w projekcie HUMINE – Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej jako tzw. szkoła modelowa. Przez dwa lata: 2021/2022 i 2022/2023 przeprowadzimy pod okiem ekspertów modernizacyjne zmiany, które dotyczyć będą tak codziennej dydaktyki, jak i organizacji szkoły i jej infrastruktury cyfrowej. Jesteśmy jedną z 22 szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących Małopolski, które realizować będą projekt wspólnie ze Stowarzyszeniem „Miasta w Internecie” https://mwi.pl/

HUMINE https://humine.pl to projekt, który powstał dzięki decyzjom Zarządu Województwa Małopolskiego w ramach tzw. Pakietu Edukacyjnego – Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej. Jest odpowiedzią na potrzeby transformacji cyfrowej związane z pandemią COVID – 19, ale ma też większe ambicje: stworzenia regionalnego modelu modernizacyjnej transformacji szkół i dostosowania ich do wyzwań 3 dekady XXI wieku. W jego trakcie nauczyciele nabywać będą nowe kompetencje metodyczne i cyfrowe oraz realizować mini-projekty z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych m.in.: pracowni robotycznej i Wirtualnej Rzeczywistości. Uczniowie 7 i 8 klas będą mieli okazję współtworzyć atrakcyjne projekty edukacyjne w ramach lekcji przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, a także poznania przedsiębiorstw Przemysłu 4.0 i zdobycia nowych kompetencji miękkich, np. pracy w grupie, rozwiązywania problemów, czy krytycznej analizy treści publikowanych w Internecie. 

Pierwszymi krokami naszej szkoły w projekcie będą: wprowadzenie skutecznego modelu komunikacji pomiędzy wszystkimi uczestnikami projektu poprzez ujednolicenie adresów e-mail w obrębie domeny, zakup cyfrowych urządzeń i pomocy dydaktycznych, na który otrzymamy z Departamentu Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego 90 tysięcy złotych oraz udział grona nauczycielskiego w webinariach szkoleniowych. W pierwszej połowie sierpnia dyrektorzy szkół modelowych uczestniczyć będą w edukampie – szkoleniu poświęconemu przygotowaniom do realizacji projektu. Wkrótce rozpoczniemy także pracę nad „szkolnym planem transformacji”, który przyjmiemy we wrześniu br. Będzie on podstawą naszych działań przez najbliższe dwa lata szkolne. 

Koordynatorami projektu w naszej szkole będą: Anna Schab (dydaktyka i organizacja) oraz Joanna Michoń (cyfrowe zaplecze projektu).

 

Pola zmian w szkole Humine

Działania projektowe w naszej szkole

„Walentynkowe kodowanie” w 1D

„Walentynkowe kodowanie” w 1D

Kodowanie dla dzieci to łagodny i przyjazny sposób wprowadzenia ich w świat logicznego myślenia, dedukcji i obserwacji. Dzięki niemu oswajamy je z nowymi pojęciami, które stają się dla nich bardziej zrozumiałe, a przy tym wzbudzamy w dzieciach pozytywne skojarzenia,...

czytaj dalej
Ciekawscy trzecioklasiści wiedzą jak odczytywać temperaturę

Ciekawscy trzecioklasiści wiedzą jak odczytywać temperaturę

Wiedzą, bo dzięki realizacji kolejnego modułu projektu Uniwersytetu Dzieci wzbogacili swoją wiedzę i utrwalili umiejętności w tym zakresie. W grupach, oraz indywidualnie rozwiązywali ciekawe zadania, wykonywali interaktywne ćwiczenia, porównywali wielkości temperatur...

czytaj dalej
Zdrowy styl życia na lekcjach języka angielskiego

Zdrowy styl życia na lekcjach języka angielskiego

Grupa 1 klasy 5c na lekcjach języka angielskiego realizowała tematy dotyczące zdrowego stylu życia, w szczególności w odniesieniu do uprawiania sportów. Uczniowie poznawali nazwy sportów i sprzętów sportowych, porównywali sporty, które uprawiają, a także zdobywali...

czytaj dalej
Lekcja języka polskiego w klasie 4b  z kodami QR

Lekcja języka polskiego w klasie 4b z kodami QR

  Uczniowie klasy 4b podczas lekcji języka polskiego realizowali projekt czytelniczy, który trwał od 1 do 22 grudnia i związany był z książką „ Święta dzieci z dachów” autorstwa, Mårtena Sandéna.  Jest to pełna tajemnic ilustrowana opowieść w 24 rozdziałach do...

czytaj dalej
HEALTHY DIET

HEALTHY DIET

W okresie od listopada do grudnia klasa 6b pracowała nad projektem ,,Healthy Diet – zdrowa dieta”, który promował zdrowy styl życia, oparty na zbilansowanej diecie i samodzielnie przyrządzanych posiłkach. Uczniowie, pracując w projekcie,  szukali alternatywy dla...

czytaj dalej
Pułapki żywieniowe – ile cukru jest w jedzeniu?

Pułapki żywieniowe – ile cukru jest w jedzeniu?

Uczniowie klasy 7b uczestniczyli w projekcie międzyprzedmiotowym „Pułapki żywieniowe – ile cukru jest w jedzeniu?”. Projekt realizowany był na lekcjach matematyki oraz na zajęciach z wychowawcą pod kierunkiem p. Haliny Smoleń oraz p. Katarzyny Kamińskiej. Wstępem,...

czytaj dalej
Projekt językowy „My House” w klasie 5a

Projekt językowy „My House” w klasie 5a

W projektowy piątek na lekcji języka angielskiego uczniowie klasy 5a wykonali projekty pod tytułem „My house - Mój dom”. Uczniowie rozpoczęli pracę nad projektem od skanowania kodów QR za pomocą swoich smartfonów w celu rozszyfrowania zawartych w nich informacji. W...

czytaj dalej
„Lektury w obiektywie” – interaktywnie z zaskoczenia

„Lektury w obiektywie” – interaktywnie z zaskoczenia

Pandemia nie po raz pierwszy zmieniła nam plany… W dniu 17 grudnia, tuż przed lekcją języka polskiego, cała klasa VIII a musiała wrócić do domów, by tam sprzed komputerów uczestniczyć w zajęciach zdalnych. Zamiast misternie zaplanowanych ćwiczeń utrwalających wiedzę...

czytaj dalej
„Kalorie w sporcie”

„Kalorie w sporcie”

Uczniowie klasy 5A wzięli udział w projekcie „Kalorie w sporcie”, połączonym z zasadami zdrowego i świadomego odżywiania. W ramach projektu zdobyli wiedzę na temat zapotrzebowania energetycznego, ilości energii niezbędnej do zachowania zdrowia i prawidłowej masy ciała...

czytaj dalej
„Wyzwanie – Zdrowe Odżywianie”

„Wyzwanie – Zdrowe Odżywianie”

Od października do grudnia uczniowie klasy VIII c brali udział w projekcie „Wyzwanie - Zdrowe Odżywianie”, który powstał przy współpracy z panią Agatą Pomarańską – trenerką personalną, instruktorką fitness oraz dietetykiem z Akademii Zdrowego Stylu Życia. W ramach...

czytaj dalej
„Climate change”

„Climate change”

       Uczniowie klasy 8c zmierzyli się w tym półroczu z trudnym ale bardzo aktualnym zagadnieniem jakim jest ochrona środowiska. Na lekcjach języka angielskiego zrealizowaliśmy projekt pod hasłem „Climate change” (Zmiany klimatyczne), w ramach którego oprócz...

czytaj dalej
„SEASONS”

„SEASONS”

Klasa 3b i 3c zrealizowały projekt pod hasłem „Seasons”. Był to projekt językowy o tematyce przyrodniczej. Na zajęciach poznawaliśmy słownictwo związane z pogodą, porami roku, a także nazwy miesięcy. Uczniowie poprzez pracę samodzielną lub współpracę z kolegami w...

czytaj dalej
Akcja „Razem na Święta”

Akcja „Razem na Święta”

Uczniowie klasy 5c pod opieką p. Agnieszki Piskorskiej na zajęciach kreatywnych przygotowali ozdoby świąteczne dla osób z rodziny,  przyjaciół. W ten sposób wykonali kolejne zadanie wolontariatu ,szlachetnej akcji "Razem na Święta". Podczas przygotowania tego zadania...

czytaj dalej
Uczniowie 3C CZYTAJĄ Z KLASĄ

Uczniowie 3C CZYTAJĄ Z KLASĄ

Uczniowie 3c zrealizowali I moduł projektu "CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki". Fotorelacja ze wszystkich działań projektowych znajduje się poniżej.

czytaj dalej
Recepta na trudności związane z ortografią

Recepta na trudności związane z ortografią

Uczniowie kl. 3 b utrwalali zasady ortograficzne z wykorzystaniem gier dydaktycznych i zabaw edukacyjnych, kształcąc jednocześnie spostrzegawczość i pamięć wzrokową. Rozwiązywali krzyżówki, łamigłówki, rebusy i zagadki. Wykonywali kolorowe ortogramy, wypełniali...

czytaj dalej
Skip to content