Przejdź do treści

W tym tygodniu w ramach projektu LIFE-IP EKOMAŁOPOLSKA „Wdrażanie Regionalnego Planu Działań dla Klimatu i Energii dla województwa małopolskiego”, uczniowie klasy 1d wzięli udział w warsztatach ekologicznych „Eko torba – czyli do jakiej torby i jak rzeczy pakować, by planetę uratować”. Celem zajęć było podniesienie świadomości ekologicznej dzieci na temat wpływu plastiku na środowisko oraz promowanie ekologicznych nawyków w codziennym życiu.

Podczas warsztatów, uczniowie obejrzeli prezentację multimedialną, która szczegółowo przedstawiła zagrożenia wynikające z nadmiernego stosowania plastiku, zarówno dla środowiska, jak i dla zdrowia człowieka. Prezentacja została przygotowana w sposób przystępny i angażujący, aby dzieci mogły zrozumieć, jak wielki wpływ na naszą planetę ma plastik, który nie jest odpowiednio segregowany i przetwarzany.

Dowiedziały się, jak ważne są odpowiedzialne zakupy i pakowanie, aby nie zanieczyszczać środowiska. Poznały czas rozkładu jednorazowych woreczków oraz skutki, jakie niesie za sobą ich niekontrolowane wyrzucanie. Uczniowie zastanawiali się także, jakie alternatywne opakowania mogą być wykorzystywane do pakowania zakupów, porównując różne materiały pod względem faktury, właściwości oraz wpływu na środowisko.

Kolejnym punktem warsztatów było przeprowadzenie doświadczenia objętościowego, które pokazało, ile miejsca zajmują jednorazowe woreczki i siatki w porównaniu do samych produktów.

Kulminacyjnym punktem warsztatów było praktyczne działanie – dzieci samodzielnie wykonały torby z podkoszulków. Dzięki kreatywności i zaangażowaniu uczniów, torby stały się unikalnymi dziełami sztuki. Uczniowie mieli również okazję ozdobić swoje torby według własnego pomysłu, co pozwoliło im poczuć satysfakcję z twórczej pracy.

Warsztaty zakończyły się krótką prezentacją efektów działań uczniów i omówieniem, jak ważne jest, by każdy z nas podejmował codzienne decyzje, które przyczynią się do ochrony środowiska. Dzięki dofinansowaniu ze środków unijnych, warsztaty były bezpłatne, a dzieci zyskały cenne umiejętności i wiedzę, którą mogą przekazać swoim rodzinom.

Takie inicjatywy uczą młodsze pokolenia odpowiedzialności za przyszłość naszej planety, a także ukazują rolę, jaką każdy z nas odgrywa w ochronie środowiska.

Przejdź do treści