Podczas omawiania lektury dzieci uwielbiają pracować wielozmysłowo, a cóż jest bardziej interesującego niż przeniesienie się do miejsca, w którym toczy się akcja książki? Dlatego też uczniowie klasy 3d wybrali się do Bullerbyn – może nie osobiście, ale równie ciekawie, bo wirtualnie.
Na początku zwiedziliśmy Bullerbyn wraz z przewodnikiem z portalu „Nauka w plecaku”. Obejrzeliśmy zagrody, w których mieszkali bohaterowie lektury oraz miejsca, w których wychowywała się Astrid Lindgren – autorka książki pt. „Dzieci z Bullerbyn”. Poznaliśmy też kilka ciekawostek o sławnej szwedzkiej pisarce.
Następnie uczniowie pracując w grupach zbudowali makiety przedstawiające trzy zagrody: północną, środkową i południową. Wykorzystali do tego klocki zakupione w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Nie zabrakło takich szczegółów jak choćby lina łącząca nowy pokój Lisy z domem jej przyjaciółek Anny i Britty.
Następnie korzystając z multitablicy uczniowie wykonywali zadania interaktywne utrwalające znajomość lektury, m.in. tworzyli opisy bohaterów, rozwiązywali krzyżówki, a także porównywali tradycje bożonarodzeniowe panujące w Bullerbyn i w Polsce.
To były bardzo ciekawe zajęcia.