W przedświątecznych dniach uczniowie klasy 3D doskonalili swoje umiejętności kodowania w ramach projektu #HUMINE. Wykorzystywali do tego kody QR oraz tablety, pomagali robotowi Photon @LabotatoriaPrzyszłości odnaleźć na macie jak najwięcej pisanek. Kolejnym zadaniem było odkodowywanie na specjalnej macie obrazu kurczaczka lub pierwiosnka według podanej instrukcji. Kolejny sposób na kodowanie to dyktanda graficzne. Na tym stanowisku uczniowie kolorowali odpowiednie pola według podanego kodu, aby odszyfrować ukryty obraz. Na piątej stacji zadaniowej uczniowie uczyli się obsługi długopisów 3D #LaboratoriaPrzyszłości, z ogromnym zaangażowaniem wykonując kolorowe pisanki. Ostatnim zadaniem uczniów było stworzenie przestrzennej konstrukcji – koszyczka wielkanocnego, z wykorzystaniem klocków WAFFLES #LaboratoriaPrzyszłości.
Zajęcia te pokazały, że można połączyć tradycje świąteczne z nowoczesnymi technologiami, a dzięki zabawie i ciekawym ćwiczeniom rozwijać kompetencje informatyczne uczniów.