W tym roku szkolnym w ramach założeń programu HUMINE realizujemy projekt poświęcony zdrowiu i aktywności fizycznej. Uczniowie klas 2d i 4c uczestniczą w licznych działaniach mających na celu promowanie zdrowego stylu życia, propagowanie aktywności fizycznej. Wszystko to w ramach różnorodnych zajęć międzyprzedmiotowych, we współpracy między klasowej oraz przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii. W miesiącu wrześniu uczniowie zostali wprowadzeni w temat, zapoznaliśmy się z najważniejszymi założeniami projektu oraz przygotowaliśmy plan działań. Następnie zaprojektowaliśmy logo projektu i rozpoczęliśmy pracę. Jednym z pierwszych działań była akcja „WALK, WALK, WALK”, w ramach której podejmując się różnorodnych aktywności (nie tylko sportowych) staraliśmy się liczyć kroki. Narzędziem monitorującym naszą pracę były telefony komórkowe, smartwatche i smartbandy. Wykorzystując ciepłą jesienną aurę opuszczaliśmy mury szkolne aby spacerować i spędzić czas na świeżym powietrzu. I tak np. liczyliśmy sobie kroki podczas trasy w ramach rajdu „Bieg po zdrowie”, wyjścia na ognisko integracyjne, podczas spaceru na zajęcia do Pasażu Odkryć, czy też podczas podziwiania wystawy w Muzeum Drogownictwa.
1 października obchodziliśmy w klasach Ogólnopolski Dzień Tornistra, kiedy to w czasie zajęć zwracaliśmy uwagę na to, co powinno się znaleźć we właściwie spakowanym plecaku. Uczniowie klasy 2 ważyli swoje tornistry, kontrolowali ich zawartość i porównywali, czyj plecak jest najcięższy, a czyj najlżejszy. Rozmawialiśmy również o tym, jakie wady postawy może wywoływać noszenie niewłaściwie dopasowanego lub zbyt ciężkiego plecaka.
W czasie interaktywnych zajęć dotyczących narządów zmysłów rozpoznawaliśmy owoce i warzywa za pomocą dotyku, węchu i opisywaliśmy ich wygląd. Następnie wykonaliśmy owocowo-warzywne stworki, które miały zachęcić “niejadki” do jedzenia owoców i warzyw. Na zakończenie lekcji dzieci zjadały swoje dzieła.