Cykl lekcji poświęconych lekturze Ferenca Molnara „Chłopcy z Placu Broni” uczniowie klasy Vb zakończyli bitwą o plac.
Piątoklasiści w drodze losowania podzielili się na dwie grupy: chłopców z Placu Broni i czerwone koszule. Klasa na 45 minut zamieniła się w plac bitwy. Obie grupy wybrały dowódców i wzniosły fortece obronne, wykorzystując m.in. pufy i materace. Za „amunicję” posłużyły uformowane w kule stare gazety. W środku kul znajdowały się pytania dotyczące treści lektury. Na dany znak przeciwne grupy rzucały do siebie papierowe kulki. Następnie należało odnaleźć ukryte w nich pytania i zapisać odpowiedzi. Adrenalinę w grupach podniosły dodatkowo pytania przygotowane przez polonistę w postaci kodów QR , jednak wcale nie tak łatwo było je znaleźć.
Obie drużyny prawidłowo odpowiedziały na większość pytań, choć nieco lepsza okazała się grupa chłopców z Placu Broni. Tak jak w powieści Molnara. Po zakończeniu bitwy członkowie obu grup podali sobie ręce, pokonani pogratulowali zwycięzcom. Potem trzeba było połączyć siły, by wspólnie posprzątać klasę, która wyglądała jak prawdziwe pobojowisko. Rannych nie było, bo walka była „na wiedzę”, a papierowe kulki nikomu nie mogły wyrządzić krzywdy. Lekcja była podsumowaniem pracy z lekturą. Uczniowie dobrze się bawili, współpracowali ze sobą, przy okazji utrwalając wiedzę.
Mariola Wantuch