Uczniowie klas młodszych, a wśród nich klasa 2B biorą udział w Ogólnopolskim Projekcie  Edukacyjnym CZYTAM Z KLASĄ Lekturki spod Chmurki. Realizując projekt uczniowie wykonują zadania zawarte w poszczególnych modułach.

W lutym realizowaliśmy Moduł II – „Zwierzęce lekturki spod chmurki” w oparciu o lekturę „Doktor Dolittle i jego zwierzęta” H. Lofting’a.

Zadaniem obowiązkowym jest prowadzenie lekturnika, a poza nim wybraliśmy do realizacji kolejne trzy zadania.

Zadaniem drugim, było stworzenie plakatu zachęcającego do przeczytania lektury. Uczniowie bardzo chętnie przystąpili do rysowania postaci i zamieszczali krótkie notatki, które ich zdaniem mogą zachęcić ich kolegów do sięgnięcia po tę lekturę. Oto wybrane hasła uczniów:

„Najbardziej podobało mi się jak koń dostał okulary. I wyprawa do Afryki, w której był żywy most”

„Doktor Dolittle to historia o lekarzu, który kochał zwierzęta. Podobała mi się przygoda z jeżem”

„…historie były fajne. Najbardziej podobało mi się to, że te historie miały moc wyciągania z realistycznego świata”

„…najbardziej podobało mi się, jak Doktor zabrał nowe zwierzę do domu, czyli dwugłowca..”

„Jest to super lektura. Podobały mi się wszystkie przygody. Mam nadzieję, że Wam też się spodoba. Ta książka jest interesująca. Mamy nadzieję, że nasz plakat też się spodoba”

Zadanie trzecie to legowisko dla zwierzaka. Zamiast jednego wspólnego, powstało kilka legowisk, każde niepowtarzalne. Uczniowie zaprojektowali indywidualnie lub w parach swoje legowiska i umieścili w nich ulubione maskotki. Dominowały legowiska dla psiaków, wielkie legowisko dla różowej małpki a nawet legowisko dla myszki w fortepianie! Zrobiliśmy wspaniałą wystawkę w naszej sali. Dziękuję wszystkim projektantom za tak wielkie zaangażowanie!!!

Na zadanie czwarte wybraliśmy konkurs głośnego czytania. Zorganizowaliśmy go w swojej klasie i zaprosiliśmy do jury innych nauczycieli. Sami glosowaliśmy za naszym faworytem. Wyłoniliśmy zwycięzców: I miejsce dla Wiktorii, II Emilii i Łukasza, III miejsce dla Aleksandry i Amelii. Gratulujemy odwagi, bo tak pięknie przeczytać fragment lektury to nie lada wyzwanie…kiedy wszyscy w skupieniu słuchają.

Skip to content