Jak co roku, uczniowie klas 6b, 6c, 7a i 8b, 8d w grudniu przystąpili do Godziny Kodowania. Poszerzali swoją wiedzę na temat pisania kodów do gier Minecraft, Gwiezdne wojny i wielu innych. Ćwiczyli kodowanie wg podanych instrukcji, podsumowaniem każdej gry było stworzenie samodzielnych pomysłów na kolejny poziom gry. Każdy mógł także wydrukować certyfikat ukończenia Godziny Kodowania.
W bieżącym roku te aktywności pokryły się z zadaniami realizowanymi w ramach projektu Matematyka nas dotyka – algorytmy na lekcjach matematyki.
Uczniowie klasy 4e w ramach projektu Matematyka nas dotyka na lekcjach Matematyka innego wymiaru z elementami TIK stawiali swoje pierwsze kroki w kodowaniu – pisali kody do gier udostępnionych na stronie code.org w ramach Godziny Kodowania.
Kolejnym krokiem dla uczniów klasy 4e po pisaniu kodów w ramach Godziny Kodowania było programowanie robotów Dash i Dot. Wszyscy byli bardzo przejęci i zaangażowani w swoją pracę. Rozpoczęliśmy od prostych poleceń dla robotów: poruszanie głową, zmiany kolorów, zarządzanie dźwiękiem, poruszanie się po linii. Okazało się, że pisanie kodów dla robotów, tak aby poruszały się jak sobie wymarzymy wcale nie jest takie łatwe.
Uczniowie z niecierpliwością czekają na kolejne zajęcia podczas których poznawać będą bardziej złożone polecenia, jakie można wydawać robotom.