Uczniowie klasy 1B realizowali interdyscyplinarny projekt ekologiczny rozwijając kompetencje STEAM równolegle z właściwymi postawami społecznymi pracując w parach i zespołach zadaniowych. Wykorzystali do tego zasoby interaktywne: prezentacje genially, gry oraz roboty edukacyjne.
Gra Ekoeksperymentarium bardzo szczegółowo wprowadziła uczniów w zagadnienia ekologiczne dotyczące śladu węglowego, wampirów energetycznych i oszczędzania prądu, ekologicznego prania i wieli innych zagadnień. Na kolejnych zajęciach wyruszyli na ratunek Ziemi wykonując specjalną misję ekologiczną, gdzie musieli pomóc Ziemi odnaleźć to, co zgubiła. Z prezentacji „Smog czy smok” dzieci dowiedziały się co to jest smog, jak powstaje oraz jak możemy wpływać na poprawę czystości powietrza, którym oddychamy. Potem wykonały własnego smoka, wykorzystując surowce wtórne, przy tej okazji mogły poćwiczyć oddechy.
Do realizacji projektu ekologicznego zaangażowaliśmy Photona. Uczniowie z zastosowaniem najprostszego interfejsu sterowali robotem za pomocą joysticka segregując śmieci i odpady do odpowiednich pojemników na planszy. Przed przystąpieniem do układania najprostszych bloków w aplikacji Photon EDU przeszliśmy misję w tajemniczym laboratorium genial.ly, rozwiązując wspólnie kilka wirtualnych zagadek. Uczniom szczególnie przypadł do gustu sposób kontaktu Photona z otoczeniem za pomocą wgranych emocjonalnych dźwięków, reakcja na głaskanie oraz zmiana koloru czułków i oczu.