W dniu 28.02.22r. uczniowie klasy 1d pod opieką anglisty Pani Katarzyny Smutek oraz wychowawcy Pani Ewy Kowalskiej uczestniczyli w zajęciach międzyprzedmiotowych „Zdrowie na talerzu” będących częścią projektowego dnia podsumowującego działania związane ze zdrowym stylem życia.
Dwugodzinny blok zajęciowy przeprowadzony został metodą Team Teaching opierając się na metodologii STEAM i obejmował przedmioty: język angielski, edukacja przyrodnicza, edukacja polonistyczna, edukacja matematyczna, edukacja plastyczna i edukacja informatyczna. Uczniowie pracowali indywidualnie i w grupach, a technika grywalizacji okazała się bardzo motywującą formą pracy.
Zajęcia rozpoczęły się obejrzeniem przez dzieci filmu edukacyjnego pt. „Zuzka i piramida żywienia” oraz burzą mózgów na temat zdrowego odżywiania. Dzieci prześcigały się w wypowiedziach na temat: „Co możemy robić, aby zdrowo żyć?”. Nie zapomniały o zasadach komponowania zdrowych posiłków, o aktywności fizycznej i odpowiednim ubiorze dostosowanym do pogody oraz higienie osobistej. W czasie zajęć przypomniały również w jakich sytuacjach, w jaki sposób i jak często należy prawidłowo myć dłonie.
W kolejnej części zajęć nastąpiło powtórzenie słownictwa z j. angielskiego w zakresie: food, healthy, unhealthy, like, don`t like oraz wykonały w języku angielskim interaktywny quiz : „Healthy / unhealthy”.
Po powtórzeniu i utrwaleniu wiadomości dzieci, poprzez losowanie, zostały przyporządkowane do 4 grup zadaniowych. W grupach uczniowie rozwiązywali zadania dotyczące zdrowia:
- Nazywały zdrowe i niezdrowe potrawy w języku angielskim i przyporządkowywały je do grup: healthy / unhealthy.
- Rozwiązywały owocowo-warzywne zadania matematyczne na logiczne myślenie.
- Odgadywały owocowo-warzywne zagadki.
- Wykonywały grupową pracę plastyczną „Zdrowie na talerzu” wybierając spośród podanych propozycji jak najzdrowsze zestawy posiłków.
Grupowe rozwiązywanie zadań pozwoliło rozwijać kompetencje społeczne i umiejętność współpracy. Za wszystkie powyższe zadania uczniowie otrzymywali określoną ilość punktów. Po zliczeniu zebranych punktów, wszyscy zostali nagrodzeni wesołymi owocowymi naklejkami.
W ramach podsumowania zajęć każdy uczeń wylosował fiszkę przedstawiającą jeden ze składników piramidy żywieniowej i miał za zadanie nazwać wylosowany składnik, podzielić jego nazwę na sylaby, a następnie umieścić go na planszy piramidy we właściwym polu. Uczniowie wykonali interaktywny quiz w języku polskim: „Zdrowe / niezdrowe” a także kilka zadań w wykorzystaniem aplikacji Wordwall.
Na zakończenie uczniowie wykonywali również grupowe prace przedstawiające zdrowe i niezdrowe produkty żywnościowe z wykorzystaniem komputerów i poznanych narzędzi programu Paint.
We wszystkich zadaniach uczniowie pracowali z ogromnym zaangażowaniem, które z pewnością będzie miało odzwierciedlenie w nabytych umiejętnościach.