7 października 2025 r. w klasach 1b i 3b odbyły się zajęcia z programowania prowadzone przez trenerów PAKTu w ramach projektu EduSmart Academy, realizowanego przez Stowarzyszenie „Miasta w Internecie” i współfinansowanego przez Unię Europejską. Uczniowie klasy 1b uczestniczyli w warsztatach z wykorzystaniem zestawów LEGO Education. Podczas zajęć budowali i programowali m.in. diabelski młyn, uruchamiali silniczki, sterowali oświetleniem oraz korzystali z czujników koloru. Pracowali z intuicyjnym narzędziem opartym na metodzie „przeciągnij i upuść”, rozwijając umiejętności logicznego myślenia, kreatywności i współpracy w grupie.

 Uczniowie klasy 3b uczyli się podstaw programowania poprzez grę edukacyjną Scottie Go!. Samodzielnie tworzyli programy z wirtualnych bloczków, skanowali je w aplikacji Scottie Go! i rozwiązywali zadania o narastającym poziomie trudności. Poznali podstawowe pojęcia związane z kodowaniem, takie jak instrukcja, parametr czy pętla, rozwijając umiejętności analitycznego myślenia i skutecznego rozwiązywania problemów.

Zajęcia miały na celu nie tylko wzbudzenie zainteresowania programowaniem, lecz także wszechstronny rozwój kompetencji przyszłości – takich jak myślenie algorytmiczne, rozwiązywanie problemów, współpraca i kreatywność. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi edukacyjnych oraz metodyki opartej na zabawie i doświadczaniu, uczniowie rozwijali umiejętności kluczowe w procesie uczenia się w erze cyfrowej. Warsztaty stanowiły wartościowe uzupełnienie podstawy programowej i realnie wspierały rozwój kompetencji STEAMu najmłodszych uczniów.

Przejdź do treści