Kodowanie dla dzieci to łagodny i przyjazny sposób wprowadzenia ich w świat logicznego myślenia, dedukcji i obserwacji. Dzięki niemu oswajamy je z nowymi pojęciami, które stają się dla nich bardziej zrozumiałe, a przy tym wzbudzamy w dzieciach pozytywne skojarzenia, ponieważ kodowanie może być rewelacyjną zabawą. Zgodnie z powyższą definicją uczniowie klasy 1d dnia 14 lutego brali udział w zajęciach pod hasłem „Walentynkowe Kodowanie”.
Zajęcia rozpoczęły się słodką niespodzianką oraz miłą walentynką, którą należało pokolorować według własnego uznania. Następnie wspólnie oglądnęliśmy film edukacyjny, pt. „Karolek i walentynki”, w którym poznaliśmy tradycje i zwyczaje walentynkowe. Dowiedzieliśmy się dlaczego serce ma taki właśnie kształt i kim był św. Walenty.
Po filmie, wykorzystując proste kody graficzne dzieci uczyły się analizować i rozwiązywać problemy oraz tworzyć zakodowane informacje pracując na konkretach: kartach pracy z gotowym kodem, macie do kodowania i fiszkach i pomniejszonej siatce do kodowania.
Następnie uczniowie podzieleni na grupy tworzyli niepowtarzalne obrazy o tematyce walentynkowej. Kolejnym krokiem było odszyfrowanie matematycznej kolorowanki, którą należało pokolorować zgodnie z kolorowym kodem określającym poszczególne liczby. Na zakończenie wspólnie odkodowali walentynkową wiadomość od swojej wychowawczyni.