Procedura postępowania w przypadku, gdy rodzice lub opiekunowie nie odebrali dziecka ze świetlicy do godziny 17.00

 


 

  1. Wychowawca świetlicy kontaktuje się telefonicznie z rodzicami bądź opiekunami prawnymi dziecka, wskazanymi w karcie zapisu dziecka do świetlicy szkolnej. Ustala jak najszybszy czas odbioru dziecka nieprzekraczający 20 minut.
  2. Gdy taka sytuacja się powtarza, rodzic/opiekun prawny zostaje pouczony o obowiązku terminowego odbierania dziecka ze świetlicy szkolnej.  
  3. W sytuacji gdy nauczyciel nie może nawiązać kontaktu z  rodzicami/opiekunami prawnymi dziecka, informuje Dyrektora szkoły o zaistniałej sytuacji.
  4. Wychowawca świetlicy po  konsultacji z  Dyrektorem szkoły jest zobowiązany do wezwania policji, w celu ustalenia miejsca pobytu rodziców/opiekunów prawnych ucznia i  zapewnienia uczniowi dalszej opieki. Do czasu ustalenia miejsca pobytu dziecko pozostaje pod opieką nauczyciela świetlicy i  funkcjonariusza policji. Po ustaleniu miejsca pobytu opiekunów, po ich przybyciu do szkoły, policja w obecności nauczyciela przekazuje ucznia rodzicowi/opiekunowi prawnemu.
  5. W przypadku braku możliwości niezwłocznego ustalenia miejsca pobytu rodziców/opiekunów prawnych dziecko przekazywane jest policji, która podejmuje dalsze czynności.

 

Skip to content