Procedura postępowania w przypadku, gdy uczeń posiada alkohol,  nikotynę lub substancje psychoaktywne


 

  1. Nauczyciel zachowując środki ostrożności zabezpiecza substancję przed dostępem do niej osób niepowołanych lub przed jej zniszczeniem.
  2. Usiłuje dowiedzieć się do kogo ona należy.
  3. Uzyskane informacje oraz substancję przekazuje dyrektorowi lub pedagogowi szkolnemu.
  4. W przypadku, gdy uczeń jest podejrzany o posiadanie substancji przypominającej narkotyk lub inne substancje psychoaktywne, wychowawca w obecności drugiej osoby (nauczyciel, pedagog lub dyrektor) ma prawo żądać przekazania mu tej substancji, pokazania zawartości plecaka, kieszeni itp. Nie ma jednak prawa do samodzielnego wykonania czynności przeszukania.
  5. W przypadku, gdy uczeń odmawia przekazania wychowawcy substancji i pokazania zawartości plecaka, dyrektor szkoły lub osoba przez niego upoważniona wzywa policję, która ma prawo do przeszukania i zabrania substancji do ekspertyzy.
  6. Pedagog zawiadamia rodziców o zaistniałej sytuacji i wzywa ich do niezwłocznego stawienia się w szkole, sporządza notatkę służbową, którą podpisuje rodzic, a podejrzaną substancję przekazuje policji. Dalszy tok postępowania leży w gestii tej instytucji.
  7. Wychowawca dokonuje wpisu w e-dziennikui całe zdarzenie dokumentuje, sporządzając dokładną notatkę z ustaleń wraz ze swoimi spostrzeżeniami.
  8. Szkoła o zdarzeniu powiadamia Sąd Rodzinny.
Skip to content