Procedura postępowania w przypadku, gdy uczeń posiada alkohol, nikotynę lub substancje psychoaktywne
- Nauczyciel zachowując środki ostrożności zabezpiecza substancję przed dostępem do niej osób niepowołanych lub przed jej zniszczeniem.
- Usiłuje dowiedzieć się do kogo ona należy.
- Uzyskane informacje oraz substancję przekazuje dyrektorowi lub pedagogowi szkolnemu.
- W przypadku, gdy uczeń jest podejrzany o posiadanie substancji przypominającej narkotyk lub inne substancje psychoaktywne, wychowawca w obecności drugiej osoby (nauczyciel, pedagog lub dyrektor) ma prawo żądać przekazania mu tej substancji, pokazania zawartości plecaka, kieszeni itp. Nie ma jednak prawa do samodzielnego wykonania czynności przeszukania.
- W przypadku, gdy uczeń odmawia przekazania wychowawcy substancji i pokazania zawartości plecaka, dyrektor szkoły lub osoba przez niego upoważniona wzywa policję, która ma prawo do przeszukania i zabrania substancji do ekspertyzy.
- Pedagog zawiadamia rodziców o zaistniałej sytuacji i wzywa ich do niezwłocznego stawienia się w szkole, sporządza notatkę służbową, którą podpisuje rodzic, a podejrzaną substancję przekazuje policji. Dalszy tok postępowania leży w gestii tej instytucji.
- Wychowawca dokonuje wpisu w e-dziennikui całe zdarzenie dokumentuje, sporządzając dokładną notatkę z ustaleń wraz ze swoimi spostrzeżeniami.
- Szkoła o zdarzeniu powiadamia Sąd Rodzinny.