17 maja uczniowie klasy 3c oraz oddziału przygotowawczego dzięki dofinansowaniu Stowarzyszenia Klubu Tarnowskiego oraz prywatnego darczyńcy, wybrali się na długo wyczekiwaną trzydniową, integracyjną wycieczkę do Uzdrowiska Rabka. Pomimo niesprzyjającej pogody, która zapowiadała się na cały okres pobytu, uczestnicy wycieczki w dobrych nastrojach i z uśmiechem na ustach wstawili się na miejsce zbiórki, by wspólnie rozpocząć wspaniałą przygodę. W środowy poranek w strugach deszczu wyruszyliśmy w podróż. Pierwszym punktem zwiedzania był Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce, który słynie z najliczniejszej i najciekawszej kolekcji eksponatów związanych z historią kolejnictwa na ziemiach polskich. Tutaj obejrzeliśmy ekspozycje wycofanych z ruchu parowozów, lokomotyw elektrycznych i spalinowych. Następnie udaliśmy się w dalszą drogę do Willi Papierzówka – miejsca zakwaterowania i pobytu w czasie wycieczki. Na miejscu przywitały nas miłe Panie – pani Małgosia, Ewa i Monika, które czekały na nas z pysznym, domowym obiadem. Po obiedzie, rozgoszczeniu się i krótkim odpoczynku, udaliśmy się na warsztaty do Fabryki Charliego, gdzie poznaliśmy etapy powstawania czekolady i własnoręcznie dekorowaliśmy tabliczki czekolady i pralinki w kształcie serduszek. Po zajęciach wróciliśmy do Pensjonatu na kolację, po której czekała na nas niespodzianka – spotkanie z kapelą góralską „Mała Armia Janosika” i dyskoteka.

Kolejny dzień przywitał nas deszczem, jednak nie zrażaliśmy się. Po śniadaniu wybraliśmy się do Parku Zdrojowego, Tężni Solankowej oraz Pijalni wód uzdrowiskowych, gdzie mogliśmy skosztować różnych rodzajów wód, które dobroczynnie wpływają na nasz organizm. Wychodząc z Parku zauważyliśmy, że deszcz przestał padać i z tą radosną wiadomością wróciliśmy na obiad. Po obiedzie udaliśmy się w kolejną wędrówkę, tym razem do Państwowej Straży Pożarnej – Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej. Tutaj pan Kamil zapoznał nas z pracą strażaka, rodzajami wozów strażackich oraz ich wyposażeniem. Potem spacerkiem wróciliśmy do pensjonatu na kolację. Po kolacji, Pani Małgosia zaprosiła nas na ognisko i pieczoną kiełbaskę oraz wspólne zabawy i gry na świeżym powietrzu.

Kolejny dzień przywitał nas ciepłem i ładną pogodą. Po śniadaniu udaliśmy się do Rabkolandu, o którym marzyliśmy od samego początku wycieczki. Po wspaniałej zabawie, wróciliśmy na obiad, a następnie spakowaliśmy walizki, pożegnaliśmy się z naszymi wspaniałymi paniami i udaliśmy się w drogę powrotną do Tarnowa, gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice. Pomimo niesprzyjającej pogody, wycieczka dostarczyła nam wielu wrażeń, radosnych, wspólnie spędzonych chwil, głębszego, wzajemnego poznania siebie, wzmocnienie naszych przyjaźni i koleżeńskości. Nasza wyprawa jeszcze mocniej zintegrowała klasę. Z utęsknieniem czekamy na kolejny wspólny wyjazd, ale to już chyba będzie w przyszłym roku szkolnym.