W ostatnim czasie słyszy się o modzie na pudełkowe jedzenie. Opracowane są nawet diety pudełkowe. Ta pudełkowa moda zachęciła uczniów klasy 4A do wykorzystania jej na opracowanie bieżącej lektury obowiązkowej. Jak to możliwe?
Otóż czytając „Opowieści z Narnii” C. S. Lewisa, uczniowie gromadzili różne przedmioty związane lub odnoszące się do treści utworu i jego świata przedstawionego. Zebrane eksponaty czekały w pudełkach po butach na ustalony termin omawiania lektury. Wtedy też pudełka zostały przerobione na szafy, bo tytuł książki to przecież „Lew, czarownica i stara szafa”. A w środku pudełkowych szaf znalazło się prawie całe królestwo Narnii, ze śniegiem z waty, ubrankami i futerkami, z lwem-figurką, lalką-czarownicą, z postaciami bohaterów pierwszo-, drugoplanowych, z flakonikiem eliksiru, plastikowymi mieczami, tarczami i różnymi innymi elementami treści tego niezwykłego utworu.
I teraz można było wykorzystać tak przygotowane materiały jako samodzielnie wykonaną dydaktyczną pomoc naukową do omawiania lektury na lekcjach, do rozwiązywania zadań w zeszycie lektur, a potem po lekcjach – jeszcze jako zabawki do rozwijania kontaktu z przeczytaną książką.
Sporo frajdy dało uczniom samo sporządzanie i wypełnianie szaf rekwizytami powieściowymi, bo mogli zrealizować wiele swoich pomysłów, o których mówili na zajęciach. Mogli też jednocześnie wykazać się sprawnością manualną, umiejętnościami plastycznymi, własną wyobraźnią oraz znajomością powieści fantasy.
Zapraszam do galerii
Mariola Wantuch