Zajęcia prowadzone przez psychologa w szkole koncentrowały się na rozwijaniu samooceny i samorealizacji dzieci, co jest kluczowe dla ich rozwoju i codziennych decyzji. Na początku uczniowie skupili się na uświadomieniu sobie własnych mocnych stron i predyspozycji. Następnie uczniowie poprzez pozytywne myślenie o sobie, uczyli się doceniać własne umiejętności, co buduje pewność siebie i motywację do działania. Dalej, w ramach zajęć, dzieci na kanwie twórczości wybranych artystów zgłębiali świat sztuki pełnej subtelności, emocji, głębi. Uczniowie uważnie przyglądali się emocjom, odkrywali znaczenie spojrzeń (między innymi były zabawy – zgadnij emocje tylko po moich oczach) i gestów oraz eksperymentowali z kolorami. Rok 2025 jest Rokiem Olgi Boznańskiej wybitnej malarki, która uchwyciła ludzkie emocje w swoich portretach. Warsztaty pozwoliły odkryć dzieciom fascynujący świat portretu psychologicznego jak również historię niezwykłej kobiety, która odważyła się podążać za swoją pasją.

Dzieci poznały także innych artystów, takich jak Pablo Picasso czy Vincent van Gogh, Piet Mondrian, zagłębiając się w ich techniki i historie. Uczniowi za przykładem Picasso tworzyli rysunki techniką ciągłej linii co uczyło ich koncentracji i pokazywało piękno prostoty. Były opowieści o rozbitym lustrze Picasso, które zainspirowało do malarstwa stylem kubistycznym oraz odpowiedzi na pytanie dlaczego gołąb stał się symbolem Pokoju. Były „listy ” od Artystów i bilety do ich pracowni.

Uczniowie układali z owoców portret za przykładem włoskiego malarza Giuseppe Arcimboldo, który malował przedziwne twarze złożone z owoców, warzyw, kwiatów, a nawet ryb!

Był też prezentowany Edvard Munch, znany z swojego obrazu pt,” Krzyk” oraz „Mona Lisa” słynny portret namalowany przez włoskiego artystę renesansu, Leonardo da Vinci . Nie zabrakło też opowieści o obrazie „Mona Lisa Północy” czyli „Dziewczyna z perłą” autorstwa holenderskiego malarza Johannesa Vermeera który to portret zyskał przydomek ze względu na swoje tajemnicze, hipnotyzujące spojrzenie, podobne do tego z słynnego obrazu Leonarda da Vinci.

Wszystkie te aktywności nie tylko rozwijają wrażliwość artystyczną, ale także inspirują uczniów do marzeń i realizacji własnych celów. W trakcie zajęć podkreślone zostało jak ważne jest posiadanie marzeń. Uczniowie uczyli się, jak przekształcać marzenia w konkretne cele, dzieląc je na mniejsze kroki, które można systematycznie realizować. Dzięki temu dzieci uczą się konsekwencji, cierpliwości i wytrwałości w dążeniu do swoich marzeń. To podejście nie tylko inspiruje, ale także buduje motywację i poczucie sprawczości, co jest niezwykle ważne w codziennym życiu.

Przejdź do treści