W środę, 26 kwietnia b. r. uczniowie klasy 2 c uczestniczyli w warsztatach z programowania i robotyki w pracowni PAKT. Uczyli się metodą STEAM rozwiązywać kreatywnie problemy, rozwijali wyobraźnię, uczyli się myślenia w kategoriach przyczyna – skutek i współpracy w grupie. Dzieci brały udział w ćwiczeniach w programowaniu z wykorzystaniem klocków LEGO Education i aplikacji SPIKE. Tworzyły i modyfikowały programy: uruchamianie silniczka, włączanie oświetlenia i zmiana kolorów (czujnik kolorów). Budowały obrotowy diabelski młyn w module Budowanie i programowanie. Następnie odbyły się zajęcia z programowania blokowego z wykorzystaniem gry Scottie Go! Uczniowie oglądali film instruktażowy, tworzyli programy i skanowali tabletami. Uczyli się podstawowych (wybranych) pojęć nauki kodowania (instrukcja, parametr, pętla), rozwijali umiejętność logicznego myślenia i rozwiązywania skomplikowanych problemów, mając do dyspozycji różne zadania o rosnącym poziomie trudności. Uczniowie będą w szkole poszerzać swoje umiejętności w programowaniu, korzystając ze sprzętu zakupionego w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.