Pod takim hasłem uczniowie klasy 3d wspólnie z wychowawcą, Agnieszką Bryndal, realizowali projekt, który obejmował zajęcia związane z ekologią i działaniami na rzecz ochrony środowiska, połączone z rozwijaniem dobrych praktyk w codziennych czynnościach. Wspaniałą zachętą do zdobywania wiedzy i wypracowania dobrych nawyków były działania realizowane w ramach Ekoekserymentarium czyli ekogra, w którą uczniowie z radością się angażowali. Zaprzyjaźnili się z rodziną Łaskotków, wchodzili do kolejnych pomieszczeń w ich wirtualnym domu, rozwiązywali łamigłówki oraz zadania ukryte w poszczególnych pokojach i każdorazowo zdobywali cenne punkty, by na koniec otrzymać certyfikat. Rozwiązując zagadki uczniowie pogłębili wiedzę na temat ekologii – dowiedzieli się jak odpowiedzialnie robić zakupy, by nie marnować żywności, jak oszczędzać wodę, jak odpowiednio segregować odpady, czy też jak sprzątać bez użycia szkodliwych detergentów. Poznali także definicję śladu węglowego i wiedzą już co można zrobić, by ograniczyć emisję szkodliwych gazów do atmosfery.

W trakcie trwania projektu uczniowie świadomie uczestniczyli w dwóch ważnych wydarzeniach – Światowym Dniu Wody oraz Dniu Ziemi. Dzień Wody uczcili ubierając się na niebiesko, a także wykonując eksperyment polegający na filtrowaniu wody. W Dniu Ziemi rozwiązywali zagadki wchodząc do Escape Roomu, wspólnie wykonali piękny plakat, a także posprzątali  teren wokół szkoły. Zwieńczeniem ekologicznych działań był dzień recyklingu, czyli wykonanie zabawek lub instrumentów muzycznych z różnych odpadów. Pomysłowość i zaangażowanie uczniów, a także radość z działania i tworzenia była bezcennym doświadczeniem.

Skip to content