Uczniowie kl. IIIb biorą udział w Projektach edukacyjnych Uniwersytetu Dzieci w Klasie, a jeden z nich nosi nazwę: Technologie z klasą. Jak porozumiewają się roboty?
Nauka przez zabawę jest najlepszą i najbardziej przyswajalną jej formą. Nowe technologie są dla każdego i uczniowie mogli się o tym przekonać. Projekt zabrał ich w fascynującą podróż do świata programowania, gdzie przewodnikiem był robot Photon. Dzieci programowały robota za pomocą telefonów i tabletów. Poprzez zadania stawiane robotowi określały jego ruch, wydawanie dźwięku i zmianę koloru czułek. Dzięki specjalnie zaprojektowanym elementom maty edukacyjnej, uczniowie mogli operować robotem w różnych orientacjach przestrzennych, między innymi w układzie współrzędnych znanym z szachów (np. pole A2, B4, D3), czy posługując się kierunkami północ, południe, wschód, zachód. W oparciu o grafiki znajdujące się na macie oraz kolorowe symbole i kształty umieszczone na określonych polach, dzieci mogły tworzyć własne fabularne zadania do zaprogramowania. Duże emocje wywołało rozwiązywanie zadań utrwalających tabliczkę mnożenia z wykorzystaniem poruszającego się robota. Możliwość samodzielnego zaprogramowania z wykorzystaniem interfejsu sterującego oraz przetestowania możliwości robota wymagała od dzieci kreatywnego i logicznego myślenia.
Bożena Wajda