Podczas realizacji projektu uczniowie dowiedzieli się, czym jest zdrowe odżywianie.

Nad realizacja projektu pracowały klas 6A, 6B na lekcjach techniki, informatyki i matematyki oraz klas 5 – 8 na lekcjach biologii.

Pracę rozpoczęła dyskusja na temat fragmentu fraszki Jana Kochanowskiego „Na zdrowie”. Uczniowie podawali nazwy produktów spożywczych, które znajdują się w ich codziennej diecie. Korzystając z Internetu w swoich telefonach komórkowych,  wypełniali karty pracy: dokonywali podziału tych produktów na energetyczne, budulcowe i regulujące, w których produktach jest więcej witamin, które produkty są według nich niezdrowe i należy je ograniczyć. Na tablicy powstała barwna kompozycja „Owoce pełne witamin”.

Pracując w grupach uczniowie wyszukiwali w Internecie informacje, co przedstawia piramida żywieniowa, jakie produkty znajdują się na jej poziomach. Uzupełniali kartę pracy nazwami produktów, które są dobrym źródłem poszczególnych składników odżywczych. Poznawali pojęcie kaloryczności.

Podczas informatyki uczniowie klas 6, pracując w chmurze, opracowywali prezentację multimedialną, zawierającą przykładowe jadłospisy na jeden dzień dla nastolatków. W opracowanych jadłospisach podawali kaloryczność poszczególnych posiłków, a następnie obliczali, czy ilość podanych kcal jest zgodna z przewidzianym dziennym zapotrzebowaniem dla chłopca i dziewczynki w ich wieku.

Uczniowie klasy 6a na lekcji matematyki sprawdzali wartość odżywczą oraz kaloryczność wielu produktów, porównywali kaloryczność produktów. Określali swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne oraz liczyli BMI, wykorzystując kalkulator kalorii. Obliczali kaloryczność i wartość odżywczą produktów w zależności od masy i objętości spożywanych produktów. W czasie pracy uczniowie korzystali z zasobów Internetu przy użyciu sprzętu komputerowego i urządzeń mobilnych.

Zajęcia okazały się ciekawe, gdyż uczniowie poznali wartości odżywcze produktów żywnościowych potrzebnych do utrzymania zdrowia. Dowiedzieli się, że zdrowie odżywianie i matematyka mają ze sobą związek.

Na lekcjach biologii z wydruków komputerowych klasy 7 wykonały gazetkę ścienną, którą umieszczono  na korytarzu szkolnym.

W każdej sali uczniów klas 5 – 8 powstały gazetki ścienne z prac wykonanych podczas realizacji zadań “Chłopcy i dziewczynki, liczcie kalorie, jedzcie witaminki!”.

Przygotowane przez siebie prezentacje multimedialne omawiali podczas lekcji\. Na korytarzach szkolnych urządzano okresowe wystawy plakatów. W ten sposób uczniowie utrwalali i poszerzali zakres treści z przedmiotu biologia.

Elżbieta Ambrozik, Agnieszka Piskorska, Halina Smoleń

Więcej zdjęć z realizacji projektu na FB

Skip to content