Uczniowie klasy 8c zmierzyli się w tym półroczu z trudnym ale bardzo aktualnym zagadnieniem jakim jest ochrona środowiska. Na lekcjach języka angielskiego zrealizowaliśmy projekt pod hasłem „Climate change” (Zmiany klimatyczne), w ramach którego oprócz oczywiście doskonalenia umiejętności językowych połączyliśmy szeroko pojętą tematykę związaną z przyrodą, ochroną środowiska, zmianami klimatycznymi i konsekwencjami tych zmian w przyszłości dla następnych pokoleń. Punktem wyjścia była dyskusja na ten temat, podzielenie się własnymi spostrzeżeniami na ten jakże aktualny aspekt naszego życia. A także wyszukanie oraz stworzenie listy zagrożeń z jakimi zaczyna się zmagać ludzkość. W tle naszych zajęć była aktualna sytuacja społeczna, odbywający się szczyt klimatyczny, protesty aktywistów i ekologów. Następnie przygotowaliśmy sobie bazę językową czyli zgromadziliśmy słownictwo i wyrażenia potrzebne do dalszej pracy. Korzystaliśmy nie tylko z naszych podręczników ale także z bogatych zasobów internetowych. W ramach przygotowania do jednych z zajęć uczniowie wykonali w domu zadanie i zgromadzili słownictwo (metoda odwróconej klasy) zamieszczone na classroomie. Wykorzystaliśmy do tego m. in. aplikację Wordwall i tłumacza internetowego. Nasze wiadomości sprawdziliśmy w aplikacji Kahoot rozwiązując quiz ekologiczny. Podsumowaniem naszej pracy było przygotowanie w grupach plakatu, który mógłby posłużyć w kampanii społecznej na rzecz ochrony środowiska; taki swoisty dekalog młodego ekologa pod hasłem „There`s no planet B”. Uczniowie wykazali się dużą pomysłowością ale przede wszystkim dużą świadomością zaistniałych zagrożeń.
Katarzyna Smutek